SMILE -LISTEN

Hei og hopp og god mandag. Har du hatt en bra start på uken så langt? I dag våknet jeg ekstra tidlig, ja, faktisk en drøy halv time før vekkerklokken ringte. Da jeg allerede var våken bestemte jeg meg for å stå opp, koke meg kaffe og lage meg en liten smiler – liste. Jeg ble sittende på verandaen i morgensolen og drikke x-antall kopper kaffe, smile og fundere på denne smilelisten. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg inne i en litt tøff periode. Etter at jeg fikk påvist hashimoto, har det ballet seg på. Jeg har også fått påvist cøliaki, og stoffskiftet mitt forsetter å dale. Noe som gjør at jeg er veldig sliten kontra hva jeg pleier og være, og sliter også mer med å konsentrere meg og med hjertetåke. Det påvirker humøret. Nettopp derfor synes jeg det passet godt med en smiler – liste. En liste over ting jeg smiler for akkurat i dag, her og nå.

Min smiler -liste brukte jeg ti minutter på å lage, men i ettertid ble jeg sittende å fundere på alle disse tingene og det fikk meg også til å smile. Jeg frem pen og papir, satte jeg på stoppeklokken og skrev i vei. Absolutt alt som poppet opp i hodet mitt, skrev jeg ned. Eksempler fra listen min er jeg smiler for at jeg har tak over hodet, at jeg kan sitte på verandaen i morgenkåpe, at solen skinner, at jeg har en jobb jeg stortrives i, at jeg har en kropp som kan få meg fra a til å og lunger som fyller meg med luft. Jeg smiler for gode kolleger, at jeg har verdens beste venn, at det er sommer, at jeg gleder meg til de neste dagene med sommervær, at jeg skal spise middag med en venninne senere i dag, og en hel rekke andre ting. Det er så mye å smile for dere!

Bruk noen minutter på å skrive en smiler -liste du også. Du trenger ikke bruke så lang tid som ti minutter slik jeg gjorde. Du kan for eksempel bruke 2 minutter eller fem, men bruk en brøkdel av tiden din i dag på å skrive en liste over hva du smiler for. Da kan du ta frem denne listen på dager som føles tunge og kjipe, slik at du kan minne deg selv på alt det er å smile for. Jeg kan garantere at du vil smile langt bredere etterpå. Og at dagen din med en gang føles litt bedre, samt at du blir i godt humør.
Ha en strålende mandag og en super uke!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Josefine
      Tusen takk for tips og kommentar. Det blir neste utprøving slik jeg forstår det. Godt å høre at du har det under kontroll <3

    2. Kjære Kristine. Har hashimoto selv. Har du prøvd et kombinasjonspreparat eller bare T4? For meg endret det seg først når jeg fikk utskrevet et kombinasjonspreparat. Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg