SUPER GODE OG SUPER SUNNE BROWNIE TRØFLER

                                                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

I dag hadde jeg masse kontorarbeid jeg skulle gjennomføre. Etter en del timer ble jeg sugen på note godt. Jeg kjenner meg selv såpass og vet at på dager med mye kontorarbeid, får jeg lyst på noe å tygge på. Rett og slett fordi jeg blir rastløs og ikke fordi jeg egentlig er sulten. Er det flere som har det slik? Uansett, jeg hadde en pakke med dadler og bestemte meg for at jeg skulle lage brownie trøfler. Det er så utrolig godt!

SONY DSC

Jeg har lagt ut en lignende oppskrift før, brownie babies. Det er en oppskrift jeg har fått mange gode tilbakemeldinger på og det er også en oppskrift jeg stadig går tilbake til og som jeg lager igjen og igjen. Med tiden har jeg gjort et par endringer og oppskriften under er virkelig helt magisk. Brownie trøflene blir seige og karamellaktige. 

SONY DSC

Super gode og super sunne brownie trøfler

250 g dadler
100 g valnøtter, eventuelt andre nøtter
50 g havregryn
1/4 ts salt
1/2 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1 ss fibersirup, eventuelt 1 ss vann / melk
4 ss kakaopulver

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender. 
Kjør til en jevn masse og rull kuler.
Jeg har rullet mine kuler i kakaopulver. 

Smak deg gjerne til underveis. Du kan tilsette mer eller mindre kakaopulver og mer fibersirup / søtning ettersom hvor mye sjokolade- og søtsmak du vil ha.

SONY DSC

I disse brownie trøflene finner du masse fiber, sunne umettede fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter. Så ikke bare smaker de fantastisk godt, de er også super sunne. Og de tar ikke mer enn fem minutter å lage. Det er hva jeg kaller supergodis! Har du fortsatt ikke prøvd brownie trøfler, må du gjøre det med en gang. Perfekt mandagskos. Kos deg!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Har faktisk aldri prøvd det. Men er veldig glad i dadler. Har en pose liggende så kanskje jeg skal prøve denne oppskrifta 🙂 Takk for at du deler.

    2. De dadelkulene dine har jeg laget mange ganger. Sønnen min på 3 liker dem også. Fint med sunn og næringsrik godteri som alle liker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg