KOM DEG OVER DØRSTOKKMILEN I HØSTMØRKET

Nå som det blir kaldere og mørkere ute, synes de fleste det er tyngre å komme seg på trening Inkludert meg. Sofaen og kakaokoppen frister mer en bevegelse og svette. Jeg skal i hvert fall ærlig innrømme at jeg synes det til tider er vanskelig å komme meg avgårde nå på høst- og vinterhalvåret. Trenger du noen tips for å få rumpestumpen i gang? Her har du noen tips til hvordan du kan komme deg over dørstokkmilen i høstmørket.

⋄ Senk kravene til deg selv.
Husk at noe trening, er bedre enn ingenting. Om du absolutt ikke har lyst til å gjøre den planlagte styrkeøkten, gjør noe du finner mer lystbetont. En gåtur i skogen, en spinningtime eller en tur i svømmehallen. All bevegelse er bra.

⋄ Få deg en personlig trener
Du kan ha PT på treningssenter eller du kan ha over nett. Selv jobber jeg som online pt, såkalt online coach. Da hjelper jeg mine kunder med motivasjon, trening, kosthold, inspirasjon og annet som er ønskelig. Det blir ofte mer motiverende og givende når du har noen som hjelper og støtter deg på veien, samtidig som du har noen å rapportere til.
Er du interessert i online coaching, kan du sende meg en mail på [email protected]

⋄ Planlegg
Bruk 5 minutter på søndagskvelden til å planlegge treningsuken. Planlegg når og hva du skal trene, og sett dette inn i kalenderen. Har du en avtale med deg selv, er det lettere å komme seg avgårde.

⋄ Gi det ti minutter
Jeg har tidligere skrevet om dette her. Er dørstokkmilen tung, er dette en fin måte å lure seg selv på.

⋄ Ha en treningspartner
Har du en fast avtale med noen andre, er terskelen for å avlyse større. Da kan du og din treningspartner motivere hverandre.

⋄ Ny treningsklær
Finn treningsgleden i nye klær, gjerne med noen sterke farger, som du både føler deg komfortabel og fin i, gjør med et treningen litt mer fristende. Jeg synes i hvert fall alltid det er ekstra moro å gå på trening i nye klær.

⋄ Oppdater spillelisten
Givende musikk med god rytme og energi, gir alltid et ekstra giv på treningsøktene. Sett deg ned å oppdater spillelisten din. Du kan også følge spillelistene jeg legger ut hver måned. Her er spillelisten for august. Spillelisten for september er også hvert øyeblikk klar. Dere skal få den på lørdag.

Hvordan kommer du deg over dørstokkmilen i høstmørket?

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Beate
      Da er du nok litt som meg. Det er en fast del av rutinen som jeg ikke tenker igjennom men just do. Du er en smarting du 😉 Hihi..
      God helg og god klem <3

    2. Vet du, jeg lever etter JUST DO IT! Vurderer aldri faktisk. Dropper det kun om jeg er syk! Haha, ja jeg er litt ekstrem av meg! Men det funker for meg! 😉 Klem til deg fine, goding! <3

    3. Mitt beste tips er å følge et program. Da vet jeg alltid hva jeg skal gjøre og må liksom bare gjøre det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg