TING Å GLEDE SEG OVER MED JULEN

Julen er min favorittårstid sammen med sommeren. Helt siden jeg var barn, har julen betydd mye for meg. Jo eldre jeg blir, jo mer setter jeg pris på julen. Jeg rett og slett elsker desember og julemåneden. Vi nærmer oss desember med stormskritt. I dag er det bare en måned igjen til julaften! Da er det bare å glede seg til julen og nyte hvert eneste sekund. La oss gjøre desember til en skikkelig go’ kosemåned! Her er ting å glede seg over med julen.

Bake pepperkaker
Pepperkaker er for meg den ultimate julekaken. Å bake pepperkaker mens julemusikk surrer i bakgrunnen, er så koselig!

Teste noen nye juleoppskrifter
Hvert år forsøker jeg å teste noen nye oppskrifter. Det er alltid moro å prøve noe nytt! Del gjerne en oppskrift med meg om du har noen gode. 

Dra på julemarked
Det å gå rundt på julemarked med venner, lufte, se og smake på alt som er der. 

Juleverksted
Det er så koselig med juleverksted hvor man drikker gløgg og lager julekort.

Pakke inn gaver
 Jeg vet mange synes det er stress og mas med gaveinnpakning, men jeg synes det er hyggelig å sitte for meg selv, pakke inn gaver og høre på julemusikk.

Pynte  pepperkakehus
Jeg har så lyst til å smale en gjeng hvor vi pynter pepperkakehus akkurat sånn vi gjorde da vi var barn!

Aking
Hvor morsomt er det ikke å finne frem barnet i seg, ake, le og kose seg i snøen. Bare snøen kommer *håpe*

Lage hjemmelaget gløgg
Jeg synes ikke ferdigkjøpt gløgg er spesielt godt. Derimot synes jeg hjemmelaget gløgg er så mye bedre. Jeg har delt en oppskrift på det før her

Nespresso 
Hvert år kommer Nespresso med limited editions kaffesmaker på sine kaffer. For meg som elsker kaffe, er disse små nye smakene virkelig enkel hverdagsglede!

Julekonsert
Å ringe julen inn med julekonsert, aller helst i en kirke, gir bare en fantastisk god følelse. 

Julebrus
Jeg har et elsk hat forhold til julebrus. Jeg synes i grunn julebrus er noe i overkant søtt, men jeg får så mange gode barndomsminner når jeg drikker brusen, at jeg elsker den likevel. 

BarneTV
Er det flere enn meg som synes barnetv er den beste julekalenderen på TV?

Julelys
Når mørket daler, men julelysene lyser opp gatene.

Kakao med krem
Og da mener jeg den ordentlige hjemmelagde varianten med smeltet sjokolade og pisket kremfløte. Det gir den ultimate julefølelsen for meg!

Være sammen
Juletiden er absolutt en tid hvor man er mye sosial med venner, bekjente og familie. Jeg ser frem til å omgås masse med de jeg er glad i.

God mat
Selv om jeg ikke er noe fan av ribbe, er jeg veldig glad i annen julemat som pinnekjøtt, juletapas, kakao, gløgg og julekaker. 

Snø
Forhåpentligvis blir det en hvit jul!

Ski
Jeg gleder meg til å spenne på meg skiene og gå noen fine turer i marken.

Julebakst
Jeg lager ikke mye julebakst men pepperkaker, struller og cookies må jeg ha! Dessuten synes jeg det er koselig å bake julekaker.

Julebord
Det er mye festligheter den neste måneden. Å ta på seg finstasen og omgås hyggelige mennesker er alltid koselig.

Julegrantenning
Jeg synes julegrantenningen på Bærums Verk er fantastisk. Den får jeg med meg hvert år.

 Julefilmer
Vinter er perfekt tid for å kose seg inn under et varmt mens en ser på julefilmer og filmer.

Å glede noen andre
Jeg pleier alltid å ta en vakt eller to på rødekors, fattighuset eller lignende. Det å glede noen andre, gleder virkelig tilbake. 

Pynte juletre
Det å samle familien og pynte juletreet gir meg masse gode barndomsminner. 

Julemusikk
Jeg får rett og slett en god følelse innvendig av å høre på julemusikk.

Julekalender
Uansett om det er en flaxlodd -kalender eller en appelsin -kalender med nellikspikre. Julekalender er gøy!

Julemorgen
Mulig jeg er barnslig, men jeg står gjerne opp for å se på julemorgen!


Bilder hentet fra pintrest

Hva gleder du deg til med julen?

Kristine  ♥

9 kommentarer
    1. Anonym:
      Hei du. Leit ¨høre om faren din. Jeg forsøker å tenke positivt, tenke at jeg vil gjøre mamma stolt. Jeg vet at hun ville blitt lei seg og skuffet om jeg ikke gjør det beste ut av situasjonen nå. Samtidig forsøker jeg å tenke på de gode minnene og studene vi hadde. Men jeg gir meg selv også lov til å gråte og synes ting er urettferdig. Jeg kan forsøke å skrive litt om det. Jeg vil uansett råde deg til å ta kontakt med noen du kan prate med, slik at du kanskje kan få litt hjelp til hvordan du kan gå frem. God klem til deg 3

    2. Hei,
      Vet ikke om du synes dette er et ubehagelig spørsmål, så du trenger ikke å svare om du ikke vil 😊
      Har fulgt deg en god stund, og vet du mistet mammaen din for en tid tilbake. Jeg mistet pappen min brått og uventet i sommer, og lurer på hvordan du klarer å kose deg «på ekte»? Spesielt nå i julen. Jeg føler ikke jeg klarer det, og har takket nei til alle julebord. Lurer også på om du kan dele noen tips til hvordan man skal gå frem? Jeg vet at livet må gå videre, og pappa hadde hatt lyst til at jeg skulle hatt det gøy, og ikke bare sørget over han. Men det er vanskelig.

    3. Jeg har fulgt degenge Kristine og må bare si at du er inspirerende. Vet at du mistet moren din for noen år tilbake. Mistet selv min far for fem år siden. Julen er en tung tid etter det. Ildet er inspirerende at du klarer å se de positive sidene likevel. Du er sterk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg