DAGENS ØKT

God kveld denne tirsdagen ♥ Jeg har akkurat hatt en liten treningsøkt. I dag var ikke treningsmotivasjonen på topp, men ettersom treningsbaggen min var pakket og klar (jeg har så og si alltid pakket ferdig treningsbaggen kvelden i forveien, les mer her) føltes det naturlig å dra på trening. Det går på en måte på automatikk når baggen er pakket. Jeg hadde en fullkroppsøkt hvor jeg brukte en vektstang og kettbellbells. Så fokuserte jeg på god muskelkontakt og å virkelig kjenne at de riktige musklene brukes.

Dagens økt

Oppvarming med aktivering av rumpe: 20 glutenbridge med strikk, 20 sidegang til hver side, 20 kickback på hver side

Sumo markløft
4 sett x 10-5 repetisjoner. Her øktene jeg vektene for hvert sett.
Push ups, som oppvarming og aktivering for overkroppen
4 sett x 12 -15 repetisjoner
Gående utfall med kettlebell
3 sett x 12 repetisjoner
Enarms roing med kettlebell
3 sett x 10 repetisjoner
Hip thrust med kettlebell
3 sett x 10 repetisjoner
Skulderpress med kettlebell
2 sett x 10 repetisjoner

En basick fullkroppsøkt med rumpefokus hvor jeg virkelig kjente det godt i alle musklene. Jeg synes det er deilig å ta slike lettere treningsøkter av og til, hvor jeg bare fokuserer på muskelkontakt og ikke kiloene jeg løfter. Da kjenner jeg det brenner godt!

Trening eller ei, håper du har hatt en knall tirsdag. Jeg kjenner i hvert fall at humøret mitt ble ti ganger bedre etter økten!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg