DEILIG, ENKEL OG MELKEFRI KOKOS- OG BLÅBÆRMOUSSE

Lørdagsformiddag og jeg sitter her med morgenkaffen min. Min klassiske kaffe med koffeinfri Bulletproof kaffe, kokoskrem, litt salt, kanel og MCT-olje. Mmm. Jeg elsker kaffen min! Mens jeg sitter her og koser meg, vil jeg dele denne oppskriften med dere; deilig, enkel og melkefri kokos- og blåbærmousse. Jeg hadde besøk av en venninne på torsdag og bestemte meg for å prøve meg på en dessert. Ettersom jeg holder meg unna laktose og melk akkurat nå (for en kort periode ettersom jeg jobber med å reparere tarmen min etter at jeg fikk påvist cøliaki), måtte jeg eksperimentere med noe nytt. Dette ble en skikkelig frisk og god dessert. En perfekt avslutning på et måltid eller om du bare vil ha noe godt ila dagen. 

Deilig, enkel og melkefri kokos- og blåbærmousse
Til 2 – 3 skåler

1 boks kokoskrem, jeg bruker SantaMaria
3 plater gelatin
2 ss varmt vann
3 eggehviter
1 ss surkingold
1/4 ts salt
1 ss limesaft
150 g blåbær

Bløtlegg gelatinplatene etter anvisning på pakken. Smelt så i 2 ss varmt vann. 
Stivpisk eggehvitene med sukringold og salt.
Bland de stivpiskede eggehvitene med kokoskrem og limesaft. Ha så i smeltet gelatin. 
Det er viktig å vende kokoskremen forsiktig inn i eggehvitene. Jeg bruker en slikkepott. Blander du det for raskt, detter eggehvitene sammen. 
Smak deg gjerne til med mer søtning om du ønsker det mer søtt- 
Vend inn blåbær.
Fordel massen i skåler.
Sett kaldt i minimum 2 timer. 
Server. 

Bytt gjerne ut blåbær med andre bær. Jeg har veldig lyst til å prøve ut denne oppskriften med kirsebær. Det tror jeg hadde vært himmelsk! 

Nå skal jeg komme meg ut. Eller, først skal jeg drikke opp kaffen min, så skal jeg komme meg ut. I dag trekkes jeg mot sjøen og jeg skal gå meg en fin tur langs Oslofjorden. Fylle på sjelen med god energi. Håper du får en nydelig dag.

 

Kristine  ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg