EN SKIKKELIG DIGG BURGERBOLLE

Gårsdagens middag var utrolig god. Jeg hadde lyst på hamburger, men hadde ingen hamburgerbrød. Ei heller var jeg interessert i å lage det, dermed laget jeg en burgerbolle. Poke bowl har jo bitt en favoritt og da tenkte jeg at burgerbolle også måtte bli bra. Og jammen ble det ikke det. Dette blir en ny hverdagsfavoritt. En enkel og rask middag, som inneholder masse næring og som smaker skikkelig godt!

Jeg har brukt pommes frites som jeg kjøper på butikken, Hoff sin med 2,7 % fett. Du kan også bruke ovnsbakte poteter eller for eksempel skikkelig gode søtpotetfries.

En skikkelig digg burgerbolle

Karbonadedeig
Bacon
Revet ost, jeg brukte parmesan
Grønnsaker, jeg har brukt salatblader og tomat
Sylteagurk
Hurtigsyltet rødløk*
Pommes frites

Hamburgerdressing, til 1 person
1 ss creme fraiche, kan sløyfes
1 ss ketchup
1 ts sennep, jeg brukte french yellow
1 ss hakket sylteagurk 
1 ts sylteagurksaft
1/4 ts løkkrydder og 1/4 ts paprikakrydder

Litt salt og pepper

Stek pommes frites om du vil ha dette
Stek bacon. 
Stek så karbonadedeig med salt og pepper. 
Men karbonadedeigen steker, blander du sammen ingrediensene til dressingen. 
Legg grønnsakene i en bolle. Topp med karbonadedeig, bacon, revet ost, sylteagurk og pommes frites. 
Ha til slutt over dressingen. Jeg hadde i tillegg over litt sennep. 
Så godt!

*hurtigsyltet rødløk laget jeg enkelt ved å kutte løk i skiver, ha det i en bolle sammen med en god dæsj eddik, litt salt, litt sukringold og litt varmt vann. Til 1 løk brukte jeg 4 ss eddik, 1 dl vann, 1 ts sukringold og ca 1/4 ts salt. Så lot jeg det hele ligge i 5 minutter. Det du ikke bruker til burgerbollen kan du oppbevare i kjøleskapet en ukes tid. 

Er du glad i raske, sunne og gode måltider vil jeg anbefale burgerbolle. Håper det smaker.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg