FAVORITT GRØTEN FOR TIDEN

                                                                                                                                                                                                     Inneholder add-linker

Den siste måned ha jeg hatt helt dilla på havregrøt til kveldsmat. Jeg har testet utallige varianter og denne er blitt favoritt grøten for tiden. Den er bare så god. Rett og slett den perfekte havregrøten i mine øyne!

Jeg bruker både havregryn og havremel når jeg koker grøten, samt at jeg blander i chiafrø. Det gir en ordentlig kremet, tykk og fyldig konsistens. Chiafrø er i tillegg super sunt. Jeg har tidligere skrevet mer om chiafrø her. Jeg blander i tillegg inn Barebells protein milkshake i vaniljesmak og bruker det i grøten i stedet for melk. Det var en av mine pt-kunder som anbefalte meg det. Hvorfor har jeg ikke testet det før? Siden milkshaken er noe tykkere enn melk, bidrar det til en enda mer fyldigere konsistens, i tillegg til at det gir en veldig god smak.

Skjeen min er akkurat like glad over en god skål med grøt, som det jeg er!

Favoritt grøten for tiden
1 porsjon

40 g havregryn
20 g havremel
1 stor ss chiafrø, ca 15 g
2 dl vann

2 dl Barebells protein milkshake i vaniljesmak
1/3 ts salt

Ha alle ingrediensene i en kjele.
Kok opp og la koke i 10 minutter.
Server.

Jeg pleier å gange oppskriften fire -fem ganger og koke opp en stor porsjon når jeg først koker grøt. Så oppbevarer jeg grøten i kjøleskapet i en lufttett boks. Da har jeg grøt klart på en – to – tre. Jeg varmer den bare opp i 3 minutter i mikroen.

Som topping bruker jeg mye forskjellig. Disse bildene er fra gårsdagens kveldsmat. Da toppet jeg med peanøttsmør, cottage cheese, mango, sukringold, gojibær og kakaonibs. Super godt rett og slett!


Jeg hadde håpet at jeg skulle få frem den nydelige konsistens på bildet, men bildet viser virkelig ikke hvor god denne grøten er. Denne spiser jeg igjen og igjen og igjen!

Har du lyst på en skikkelig god grøt, test denne oppskriften. Håper du liker den like godt som meg.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg bruker chiafeø i grøten hver eneste dag. Synes det smaker kjempe godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg