HAVREGRØT MED BÆRKREM

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Snakk om tidenes frokost. Dette var bare så utrolig godt!

Jeg startet dagen med en treningsøkt. Før økten tok jeg meg en koffeinfri kaffe, en shake med superfoods og en RxBar (sjokolade og havsalt er så god!). Deretter trente jeg liten time hvor jeg hadde ne fullkroppsøkt. Når jeg var ferdig, bar det rett hjem og inn på kjøkkenet for å lage denne deilige frokosten, havregrøt med bærkrem. 

Havregrøt med bærkrem
Til 1 person

Havregrøt
1 ss chiafrø, viste du forresten at chiafrø inneholder masse fiber og godt med omega3? Dette er en real superfood!
50 -60 g havregryn

2,5 dl melk eller vann
1/2 ts kanel
1/3 ts salt

Bærkrem
2 håndfuller frosne jordbær, ca 150 g 
1 egg
1 ss caseinproteinpulver, jeg har brukt creamy vanilla
1/2 ts vaniljepulver

1 dl kokosmlek, helst den fete varianten

Start med grøten. Kok grøt som du pleier. 
Jeg kokte grøten i mikroen. Da Har jeg alle ingrediensene i en stor glassbolle og kjører bollen på full guffe i mikroen i 4 minutter. Jeg tar bollen ut og rører en gang underveis. Du kan også koke den i kjele.

Bærkrem
Ha frosne bær, egg, vaniljepulver og tykk kokoskrem i en bolle. Miks med stavmikser i 3 -5 minutter til det blir en luftig bærkrem.
Årsaken til at jeg anbefaler den fete varianten er fordi den er tykkere og skaper en luftigere og tykkere kremkonsistens. 

Jeg toppet med cashewnøtter,  rester av den tripple iskaken og kakanibs. Så utrolig godt!
Nå er jeg ferdigtrent, mett og fornøyd og virkelig klar for en fin dag. Håper du får det samme!

 

Kristine  ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg