I MIN TRENINGSBAG PÅ FERIE

Hei og riktig god mandag fra Tulum. I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere hva jeg har med meg i treningsbaggen på ferie. Som dere vet, er trening en del av min identitet. Det er noe jeg elsker og som jeg bedriver enten det er hverdag eller ferie. En treningsbagg er selvfølgelig med på ferie. I tillegg har jeg også med diverse for en litt sunnere ferie, samt at jeg skal føle meg best mulig. 

I treningsbaggen, eller rettere sagt treningssekken, jeg foretrekker nemlig heller sekk enn bag. Sekk er langt mer behagelig og ikke minst bedre for ryggen da vekten blir fordelt likt på høyre og venstre skulder. Uansett, i treningssekken min på ferie har har jeg:

⋄ Treningssko
På ferie velger jeg alltid å ta med et par litt slitte treningssko. Ikke de nyeste og hviteste. Drar jeg til et varmt sted, kan jeg også finne på å ta meg en treningsøkt ute eller på stranden. Da er det fint med et par sko jeg ikke er redd for å skitne til.

Keto Brainz
Denne har jeg skrevet et eget innlegg om som du kan lese her. Jeg har lagt min elsk på keto brainz. De dagene jeg trener her nede, trener jeg med en gang jeg står opp, slik at jeg får mest mulig ut av dagen. Da liker jeg å ta en kaffe med 1 scoop keto brainz før treningsøkten. Det gir masse energi uten at jeg føler at jeg krasjer etterpå, samt at jeg får god fokus. Og det smaker godt! Du får 10 % rabatt ved bruk av koden AURE

⋄ Øretelefoner
Jeg vet ikke med dere, men jeg må ha musikk på trening. For tiden bruker jeg Bose sounds som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har også med et par Miiegos. Jeg liker å ha to forskjellige øretelefoner tilgjengelig ettersom de har forskjellig lyd og egner seg til forskjellig type trening.

⋄ Vannflaske
Vannflaske må man ha til trening uansett hvor i verden man befinner seg. Jeg bruker en vannflaske i glass fordi det er bedre for min helse; når du drikker av plastflaser, får du også i deg plastpartikler, samt at det er bedre for miljøet. Min variant er kjøt på Søstrene Grene for 35 kroner.

⋄ Straps
Ved tunge løft må jeg ha straps for å klare å holde vektene. Strapsene tas rundt for eksempel en markløftstang, en manual eller nedtrekkstangen og gjør det mye enklere å holde vekten.

Fordøyelsesenzymer
På ferie blir det ofte mye annerledes mat og mer alkohol. For å støtte fordøyelsen og hindre magesmerter eller treg mage, tar jeg derfor fordøyelsesenzymer til hvert måltid. Jeg har gjennom årene testet mange typer fordøyelsesenzymer. Jeg tar det tidvis også når jeg er hjemme og alltid når jeg er ute å spiser. På reise tar jeg det derimot til alle måltider. Jeg bruker MassZymes som har et høyt innhold av alle enzymene som spalter ned maten vi spiser. Bruker du koden AURE får du 10 % rabatt. 

LMNT
Elektrolytter. Disse putter jeg i drikkevannet mitt på trening i Norge. På ferie / i varmen drikker jeg det gjennom dagen for å opprettholde elektrolyttbalansen. Dessuten smaker det utrolig godt. Som nevnt over, får du 10 % rabatt hos alt på nettsiden til supersate ved bruk av koden AURE

Annet som er fint å ta med på ferie er minibands eller bootybands og kanskje et par proteinbarer hvis du vil ha et lett tilgjengelig mellommåltid.

Det er hva jeg har i treningsbaggen og hva som er med meg på ferie. Har du noe spennende i treningsbaggen som du tenker at jeg har glemt?


Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Klara
      Litt usikker på hva du mener. Dette er jo kroniske diagnoser, så jeg har en livsstil som støtter de enten det er ferie eller ei 🙂

    2. Hvordan er det med hashimoto-sykdommen din nå som d er på ferie? og cøliakien?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg