INTERVALLER UKE 7

Det er på tide med en ny intervalløkt igjen. Og når vi først er inne på intervaller, må jeg fortelle dere en glad nyhet. Fra og med neste uke ser det ut til at jeg kan begynne å løpe. Woop woop! Det blir naturligvis ikke rett på intervaller. Jeg må starte med små, rolige joggeturer, men det er likevel fremskritt. Operasjonssårene gror og jeg kommer meg sakte men sikkert. Om tre ukers tid, kan jeg forhåpentligvis gjøre intervallene sammen med dere!

I mellomtiden drømmer jeg meg bort med mine planlagte intervaller. Som nevnt tidligere, satte jeg meg et mål i desember om å trene en intervalløkt i uken, og jeg har planlagt intervallene mine for januar, februar og mars. Dette er de planlagte intervallene for uke 7. 

Intervaller uke 7

⋄ 5 -10 minutter oppvarming

⋄ Intervaller
1 minutt rask løping + 45 sekunder hvile x 6

45 sekunder rask løping + 30 sekunder hvile x 6
30 sekunder rask spurt + 20 sekunder hvile x 6
15 sekunder maks spurt + 15 sekunder hvile x 6

Du starter altså med å løpe 1 minutt raskt, før du tar en pause på 45 sekunder. Dette gjentar du 6 ganger. Deretter går du videre på neste intervall hvor du løper raskt i 45 sekunder og tar en pause på 30 sekunder. Dette gjentar du også 6 ganger før du går videre på neste intervall. Slik fortsetter du. Øk gjerne hastigheten underveis i intervallene.

⋄ 5 – 10 minutter nedtrapping

Dette er en intervalløkt jeg har trent før og som jeg liker godt. Her øker jeg farten for hver intervaller og på de siste spurtene, føler jeg virkelig at jeg flyr av gårde! Håper du liker økten. God trening!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

Siste innlegg