JEG ER GOD NOK

Lørdag og frihelg for meg. Det er deilig! Jeg kom akkurat hjem fra en styrkeøkt og i skrivende stund sitter jeg her med lunsjen min. Når den er ferdig spist, drar jeg avgårde på fjellet. Det er så stille, rolig og forlatt der oppe. Jeg gleder meg skikkelig til en lang helg med hvilepuls, peiskos, skiturer, god mat og kortspilling! 

Etter innlegget mitt på torsdag, om det å sammenligne seg med andre, har jeg fått et par mail om hva en kan gjøre om en ofte sammenligner seg med andre og ikke føler seg god nok. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar meg selv i å gjøre dette av og til. Det jeg gjør da, er at jeg stopper opp og gjentar for meg selv flere ganger «jeg er god nok». Det høres kanskje fryktelig teit ut, men det fungerer. 

Vi mennesker har en tendens til å alltid tenke at vi kan bli bedre og at det alltid er noen som er dyktigere enn oss. Og det er i og for seg bra, for dette gjør jo at vi forsøker å bli bedre mennesker og at vi står opp om morgenen. Men det kan bli for mye av disse negative tankene. Det kan føre til at vi aldri er fornøyde med oss selv og at vi føler at vi aldri duger eller får til noe.

Akkurat nå, ja du som leser dette, vil jeg at du sier du høyt til deg selv «jeg er god nok». Hver gang du får en negativ tanke om deg selv, din kropp eller din personlighet, skal du si til deg selv at dette er bare en tanke. Og tanker forsvinner fort igjen. Se på denne tanken som en sky på himmelen, den svever enkelt forbi. Deretter gjentar du for deg selv «jeg er god nok». Du kan godt si det inni hodet dit i stedet for å si det høyt, om det føles mer naturlig for deg. Gjenta «jeg er god nok» fire -fem ganger.  

Jeg vet det høres teit ut, at du leser dette og tenker at det ikke har noe for seg, men kjære deg, gi det en sjanse, du fortjener å ha det bra. Å ta deg selv og din egen psyke på alvor er utrolig viktig for at du skal ha et bra liv. Ta tak i det her og nå og bestem deg for at du fortjener å ha det bra. At du er god nok. For det er sannheten, du må bare lære deg å tro det selv.
Ta vare på deg selv. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg