LØRDAGSFROKOST

Hei og riktig god lørdagsettermiddag ♥ I dag spiste jeg en helt fantastisk lørdagsfrokost. Nesten som en hotellfrokost. Jeg hadde besøk av en venn og vi laget den deiligste frokost med pannekaker, hjemmelaget rundstykker, kaffe og masse deilig pålegg. Helt magisk og supergodt rett og slett!

Pannekakeoppskriften vi brukte tok utgangspunktet i denne oppskriften som jeg har delt før, med noen få justeringer. Vi brukte 3 egg, 80 g mel (30 g havremel og 50 g rismel), 150 g kesam, 1/2 ts kanel, 1/3 ts kardemomme, 1/4 ts salt, 1 ts bakepulver.

Rundstykkene laget jeg av bakemiksen som heter Nistebrød fra Det Glutenfrie verksted. Til 1 posen brukte jeg 1/2 pose tørrgjær, 150 g kesam, 2 ss smeltet smør og 2,5 dl lunkent vann. Det hele hevet i 1 time før jeg brukte en spiseskje til å lage rundstykker. Deretter stekte jeg rundstykkene på 225 grader i 30 minutter. Disse ble veldig saftige og gode.

Som pålegg hadde vi røkelaks, kokte egg, tomat, agurk, paprika, brie, honning, brunost, jordbærsyltetøy, reker, hamburgerrygg, gulost, majones og trøffelsalt. Det kaller jeg en skikkelig, skikkelig god lørdagsfrokost og en veldig god start på helgen.

De neste timene skal jeg jobbe med online coaching kundene mine og i kveld skal jeg lage middag med bestekompissen. Jeg aner faktisk ikke hva vi skal lage. Ofte har jeg en idè, fordi jeg har så mange oppskrifter og tanker om matretter jeg vil prøve, men i dag har jeg ingen anelse. Har du noen tips?

God lørdag da dere. Og riktig god helg!
 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg