LØRDAGSTIPS

                                                                                                                                                                                               Inneholder add-linker

Hei og god lørdag dere♥ Det er lørdag og frihelg for min del. Jeg har akkurat drukket en god kopp latte med kokosmelk og har planer om å komme meg ut i naturen for en deilig gåtur. Først vil jeg dele noen lørdagstips med dere.

Dagens lørdagstips

Kvinnehelsekonferansen
Konferansen alle kvinner burde få med seg! Jeg har snakket mye om kvinnehelse, hormoner og menstruasjon de siste månedene, dermed synes jeg det er ekstra stas at det er kommet en helt egen kvinnehelsekonferanse! Konferansen kom jeg over på instagram i begynnelsen av mai og jeg meldte meg på med en gang! Konferansen går av stabelen 11 -12 september i Sandvika, 10 minutter fra Oslo. Kvinne helse er enormt viktig. Vi har en helt annen hormonprofil enn menn. Det gjør også at stoffskifte vårt, humøret vårt, søvnen vår, sultfølelsen vår, og annet er annerledes enn hos menn. Jeg synes det er så utrolig viktig at vi kvinner tar eierskap ovenfor vår egen helse og vårt eget liv. Derfor vil jeg tipse om kvinnehelsekonferansen. Fordi vi kvinner trenger å få mer kunnskap om egen kropp og helse. På konferansen vil det bli masse inspirerende foredrag både lørdag og søndag. Du finner programmet på konferansen her. Det er snakk om sukker, stoffskifte og metabolismen / forbrenningen vår, tarm og avføring, hvorfor legen din kanskje ikke har mest kunnskap om helsen din – dette foredraget gleder jeg meg spesielt mye til, stress, energi, trøstespising og selvfølelse. Det blir også en felles middag lørdag kveld om man ønsker å delta på denne. Jeg skal selv delta både lørdag og søndag og være med på middagen. Det er jo ekstra koselig med med middag og kunne omgås andre hyggelige mennesker. Jeg synes det hadde vært hyggelig å se noen av dere der også. Du finner mer om kvinnehelsekonferansen her og påmelding her.

Japansk søtpotet med tahini
Altså, om du ikke har testet den hvite søtpoteten, også kalt japansk søtpotet, do it! Denne er, etter mine smaksløker, ti ganger bedre enn vanlig søtpotet. Den er mer kremet i konsistens. På en måte mer fylidg, også smaker den så himla godt! Jeg kjøper søtpoteten på slike frukt- og grønnsaksbutikker og koker dem i 25 -35 minutter, avhengig av størrelse. Når jeg skal spise dem, liker jeg å toppe med tahini, og noen ganger litt havsalt og kanel. Den kombinasjonen er helt magisk. Det blir litt kakeaktig. Jeg fikk faktisk en kollega til å teste dette og hun elsket det. En soleklar favoritt! Jeg bruker dette tahinismøret som er økologisk og helt uten tilsetningsstoffer.

Mikrovaner
Denne boken, Mikrovaner av James Clear er en bok som MÅ leses. Og det med store bokstaver! Da boken kom ut i fjor, ble det fort en bestselger. Jeg kjøpte den og leste den på engelsk og likte den veldig godt. Jeg tok faktisk i bruk flere av tipsene i boken. Da jeg oppdaget Mikrovaner i en norsk bokhandlebutikk, nå i norsk utgave, måtte jeg kjøpe den. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er enklere å få med meg alt jeg leser, når jeg leser norsk kontra når jeg leser engelsk. Jeg har nå halvveis i den norske varianten og jeg virkelig elsker den. Mikrovaner legger vekt på bærekraftige vaner. Den gir deg en grundig innføring i hvordan og hvorfor små vaner, er det som må til for at du skal lykkes med en vaneendring over tid. Boken gir deg rett og slett et nytt system for hvordan du skal endre vanene dine, og dermed også endre deg og livet ditt til det bedre. Som jeg har fortalt dere tidligere, har jeg i år satt meg et slags nyttårsforsett om å gjøre en vaneendring hver måned. Så i stedet for å sette meg et nyttårsforsett, tar jeg heller for meg en og en ting hver måned, enten fokuserer på å endre en vane, legge til en vane eller fjerne en vane. Denne boken har jeg brukt som grunnmur for det prosjektet. Skal du lese en bok i 2021, la det bli denne.


Leppepomade og magnesiumkrem fra Ærlige Walle

Jeg får mer og mer sans for naturlig hudpleie. Det er så mye dritt, kjemikalier og stoffer i hudpleieproduktene vi bruker på huden vår! Les blant annet dette innlegget om deodorant. Denne kremen fra Ærlige Walle er helt hundre prosent naturlig. Bak merket står Janne Walle som har en liten norsk bedrift som lager hudpleieprodukter som gjør godt for oss. I tillegg til at dette er bra produkter, synes jeg også det er fint å kunne støtte lokale små bedrifter i Norge.  Jeg har virkelig lagt min elsk på leppepomaden og magnesiumkremen. Leppepomaden finnes lavendel og peppermynte. Jeg elsker peppermynte som har en oppfriskende og god følelse. Den legger seg fint på leppen og pleier godt. Magnesiumkremen bruker jeg på såre muskler og ledd om jeg har det, og jeg bruker den jevnlig på venstre legg, som jeg fort kan få krampe i. Magnesium er nemlig lindrende og hjelper mot kramper. Produktene inneholder i all hovedsak talg fra hundre prosent gressforet storfe og eteriske oljer. Hvor fantastisk er ikke det?! Ja til slike fantastiske produkter som er helt naturlig og som gjør godt for både oss, dyrene og miljøet.

Og med det sier jeg god helg. Jeg har fri denne helgen og har ikke så mye på agendaen. Det er ganske deilig i grunn. Da tar jeg time for time og gjør akkurat det jeg føler for. Håper du har muligheten til å gjøre det samme denne helgen. Ta vare på deg selv. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Anonym
      Jeg kjenner ingen som skal dit, nei. Jeg må ærlig innrømme at jeg også synes det er skummelt med noe mennesker. På slike konferanser pleier det å være mange hyggelige mennesker, slik at hvis du vil bli kjent med noen, vil jeg tro du lett kan bli det. Eller kom å si hei til meg 🙂

    2. Kjenner du noen som skal på konferansen eller drar du alene? Jeg kjenner ingen tror jeg som er interessert i sånt. Men synes det er skummelt å dra alene.

    3. Den boka har jeg hørt mye bra om men viste ikke at den var kommet på norsk. Takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg