MARMORERTE SJOKOLADE- OG VANILJEMUFFINS

                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

Mandagsbaking på G. Jeg har nemlig jobbet hele helgen, men har fri i dag. Da utsatte jeg min obligatoriske søndagsbaking til i dag. Jeg elsker jo å bake. Det å ha søndag som bakedag, synes jeg er skikkelig deilig. Ofte står jeg bare opp, tar meg en kaffe, setter på rolig musikk, baker og koser meg. Da får jeg en ordentlig bra start på dagen. Det blir litt ekstra morgenmagi.

Dagens morgenmagi aka mandagbaking ble marmorerte sjokolade- og vaniljemuffins. Disse er veldig enkle å lage. Resultatet er saftige, proteinrike og gode muffins. Håper du lar deg friste. 

Marmorerte sjokolade- og vaniljemuffins
6 muffins

100 g kesam
1 egg
30 g havremel
15 g kokosmel*
15 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla**
1 dl melk, jeg brukte Oatly i kaffen havremelk
2 ss sukringold
1/2 ts vaniljepulver, valgfritt
1/3 ts salt

Til sjokoladerøren
2 ss kakaopulver + 2 ss melk

Bland sammen alle ingrediensene utenom kakaopulver og 2 ss melk.
Ta ut ca 1/3 av røren og ha i kakaopulver og 2 ss melk i denne delen.
Fordel vaniljerøren i muffinsformer. Legg 1 ss sjokoladerøre i hver muffinsform. Bruk en teskje til å røre sjokoladedeigen inn i vaniljedeigen.
Stek på 175 grader i 12 minutter.
På toppen av muffinsene har jeg yaconsirup for litt ekstra karamellsmak og for synets skyld.

 

*kokosmel kan byttes ut med 30 g ekstra mel, som 30 g ekstra havremel eller hvetemel
**vaniljeprotein kan byttes ut med ekstra mel og litt ekstra søtningsstoff

Nå skal jeg sette i gang med en treningsøkt. Forrige uke trente jeg bare to ganger, en kort joggetur og gårsdagens amrap. Denne uken har jeg planer om å få inn noen flere økter. Jeg kjenner virkelig at både humøret og konsentrasjonen er så mye bedre om jeg trener jevnlig. Så denne uken her blir det fire økter. Og jeg starter nå! Noen som er med meg?
Etter økten skal jeg spise brunsj med bestekompisen. Dette blir en bra mandag!
Håper du får en fin uke. 


Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Kjøpt alle ingrediensene uten kokosmel. Lol. Haha. Skal bake masse sunt fremover. Takk for inspo Kristine <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg