MIKROKAKE MED IS TIL KVELDSMAT

                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Yes, i går ble det nemlig mikrokake med is til kveldsmat. Er ikke det veldig usunt, tenker du kanskje? Men, nei. Det trenger ikke være det.

Jeg har lagt ut oppskrift på mikrokake en rekke ganger her på bloggen. Med riktige ingredienser, blir mikrokake både mettende, proteinrik og fiberrik. I går tok jeg utgangspunkt i denne oppskriften, men brukte sjokoladeprotein istedetfor vaniljeprotein og tilsatte kakaopulver.

Jeg liker å ikke steke mikrokaken så mye. Jeg vil helst ha den slik at den fortsatt er ganske rennende i midten. Men her kan du gjøre det du foretrekker. Jeg stekte min i 65 sekunder. Stek den mer om du ønsker en fastere kake.

Mikrokake til kveldsmat
Til 1 person

1 egg
2 ss flytende eggehvite, eventuelt 1 eggehvite
1 egg
2 ss havremel
20 g sjokoladeprotein, jeg har brukt double chocolate
2 ss kakaopulver
1/4 ts salt
1 dl melk
1/3 vaniljepulver, kan sløyfes

Bland alle ingrediensene i en kopp eller matboks. Jeg liker å bruke en matboks.
Tilsett nok melk til at du får en tykk kakerøre.

Ha koppen / boksen i mikroen på maks effekt og stek i 60 -120 sekunder, avhengig av hvor godt stekt du vil ha kaken din. Avkjøl et lite minutt før du velter kaken over på en tallerken.
Spis!

Spis kaken som den er, den er jo knall god i seg selv. Eller topp med noe godt. Jeg toppet, som du forstår av overskriften, med is, i tillegg til en oppdelt ProteinBite proteinbar i smaken choco caramel. Åltså, det var så utrolig godt! Deilig magi på tre minutter!

Håper du blir fristet til å teste mikrokake om du ikke allerede har gjort det.
Ha en fin fredag.

 

Kristine  ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg