MIN TRENINGSUKE

Har du trent i dag? Som dere vet er jo jeg en person som elsker å starte mandagen med en treningsøkt. Det er noe med at mandagsøkten gir en skikkelig pangstart og legger et bra grunnlag for resten av uken. Med en treningsøkt på mandagen, føler jeg at det er større sannsynlighet for at resten av uken fortsetter i samme spor. Denne mandagen har jeg derimot hatt treningsfri. Rett og slett fordi jeg kjente at jeg trengte det. Verken energien eller motivasjon var tilstedte, og da er det bedre å hvile og lade opp batteriene. 

Selv om jeg ikke har trent i dag, har jeg planlagt min treningsuke. Den ser slik ut:

⋄ Mandag
Hviledag.

⋄ Tirsdag
Det blir en fullkroppsøkt bestående av knebøy, chins, hip thrust, push ups, kick back i kabel og facepull. 

⋄ Onsdag
Nok en fullkroppsøkt med bulgarske utfall, strak mark, stående roing, nedtrekk, skulderpress og leg extension. 

⋄ Torsdag
Jeg ser for meg en intervalløkt ala denne intervalløkten. Hvis motivasjonen stritter i mot, bytter jeg ut intervallene med en styrkeøkt hvor jeg gjør akkurat det jeg vil eller en god gåtur.

⋄ Fredag
Ukens tredje fullkroppsøkt med frontbøy, pull ups med vekt, rygghev med rumpefokus, utfall bakover, roing i maskin og revers flyes. 

⋄ Lørdag
Hviledag.

⋄ Søndag
Ukens siste fullkroppsøkt. I helgen pleier jeg ofte å gjøre akkurat det jeg vil, så dette blir en ren moroøkt. Av erfaring vet jeg at jeg ofte da velger rumpeøvelser som glute bridge, rygghev og kickback, og skulderøvelser som sidehev og arnold press. 

Det er min treningsuke denne uken. Nå gjelder jeg meg allerede skikkelig til treningsøkten min i morgen. Noen hviledager, gjør alltid at jeg får ekstra treningsgnist! 
Trening eller ei, håper jeg du har hatt en bra start på uken.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Trente heller ikke i går men skal på ei økt nå. God tirsdag Kristine:-):-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg