MIN UREDIGERTE MANDAG

Vekkerklokken ringte klokken 06.30. Jeg hakker litt på meg selv for at jeg ikke la meg tidligere i går, før jeg sier høyt til meg selv ‘Kristine, skjerp deg. Kom deg opp og gjør det beste ut av dagen’.

Jeg sliter med hoste om natten etter at jeg hadde influensa forrige uke. Er forøvrig ikke helt frisk, så jeg sov faktisk sittende i sengen ikledd en stor og varm genser. Etter min lille pep-talk med meg selv, går jeg inn på badet, får på meg klærne og lager meg en kaffe. Kaffe gjør virkelig alt bedre! Ikke lenge etterpå er jeg på vei til jobb. Som mange av dere allerede vet, jobber jeg som sykepleier på legevakten. Jeg var på jobb til 15.30.

Jeg bestemmer meg for å prøve meg på en liten treningsøkt rett etter jobb. På bussen fra jobb til trening, drikker jeg en Nocco, samt spiser en banan og en Questbar for å få litt ekstra energi. Har du smakt den nye Questbaren i smaken Maple waffle? Jeg ble ordentlig overrasket over denne. Jeg er egentlig en sjokoladejente, men Maple waffle hadde masse karamellsmak og falt virkelig i smak. Den troner inn på listen min over favoritt proteinbarer!

Som nevnt, var jeg sengeliggende hele forrige uke med influensa. Det er over en uke siden har trent og jeg kjenner fortsatt at kroppen ikke er på topp. Jeg valgte derfor å ta en lett og kort styrkeøkt på rumpe og skuldre. Jeg gjorde rygghev med fokus på rumpen, skulderpress, side abduction i maskin, hip thrust med kettlebell, sidehev med manualer og kick back i kabel. En kort og grei økt gjort på en knapp halv time. Selv om energien ikke er på topp, var det fantastisk deilig å bevege seg og å få brukt kroppen igjen. Jeg følte at jeg hadde det gliset da jeg gikk ut fra treningssenteret. 

Etter trening bar det rett hjem til middag. I går laget jeg en stor porsjon med viltgryte. Du husker kanskje at jeg skrøt sånn av denne oppskriften for et par måneder siden. Det er virkelig en av de beste middagene jeg vet om. Fordelen med å lage en stor porsjon i går, var at jeg hadde rester i dag. Trolig også til imorgen. Deilig altså. Da var det bare å varme den opp i mikrobølgeovnen. Viltgryten ble servert med kokt ris, sellerirotmos, tyttebærsyltetøy og kokt brokkoli.

Jeg følte for noe kaldt og søtt etter middag. Når man har sår hals og føler seg pjusk, er det ekstra deilig med is. Derfor ble det en liten skål med is. Dream vaniljeis, noen frosne bananbiter, sukkerfri karamellsirup, rått kakaopulver, litt flaksalt og Barebells protein sjokoladekuler. Vaniljeis fikk en helt ny betydning etter at jeg oppdaget flaksalt og kakaopulver. Det på vaniljeis er magisk godt!

Det var min uredigerte mandag så langt. Nå skal jeg jobbe en times tid med mine online pt-kunder, før jeg skal lage kveldsmat og matpakke til imorgen. Deretter tror jeg faktisk jeg skal legge meg. Jeg trenger en god natts søvn slik at jeg forhåpentligvis blir raskt frisk igjen. Håper mandagen din har vært fin fin.


Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Det var virkelig noen fantastiske ord. Herlighet nå blir jeg rørt. Tusen hjertelig takk Birgitte. Jeg ter det veldig til meg og det betyr mye. God klem til deg <3

    2. Tusen takk for sånne her innlegg som viser at du også har et helt normalt liv <3

    3. Hei gode, skjønne, ekte menneske!❤️ Så godt jobbet i dag!😄 hardt å komme seg opp, på jobb og trening i laber form! Bra, Kristine! Stor klem og klapp på skuldra til fine deg! Digger deg!❤️

    4. Kristine, jeg er så så så så glad for dine uredigerte innlegg – at du viser hvordan livet faktisk er! 🙂 Det gjør at man ikke føler seg alene, og man klarer å slå seg til ro og nyte livet mye mer <3 Tusen takk for det!
      Jeg heier skikkelig på deg – synes du virker som en så god og nydelig person. Det vil jeg at du skal ta innover deg og tenke på når du har det litt kjipt eller tungt… <3

      Stor stor klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg