MITT KOSTHOLD – HVA JEG SPISTE I GÅR

                                                                                                                                                                                        Inneholder add-linker

Jeg får veldig ofte spørsmål om hva jeg spiser i løpet av en dag. I går tenkte jeg å ta dere med på mitt kosthold og vise dere hva jeg spiste. Ettersom jeg jobbet sent, var jeg ikke hjemme fra jobb før klokken elleve på kvelden. Derfor valgte jeg å ikke lage innlegget før nå.

Når det kommer til mitt kosthold, skal det sies at hva jeg spiser varierer ganske mye, både fordi jeg jobber turnus, men også fordi jeg alltid spiser det jeg har lyst på og etter sultfølelse. Det jeg spiste i går, er derfor ingen fasitsvar på hva jeg spiser i dag eller i morgen. Og det er heller ingen fasit på hva du burde spise.

Det første jeg får i meg om morgenen er 1 ss spirulina og 1 ts kreatin i et stort glass vann. Rett etter mageoperasjonene, var jeg opptatt av å fylle på kroppen med mest mulig næring for at kroppen skulle restitueres best mulig, og jeg begynte med spirulina. Spirulina inneholder masse makronæringsstoffer. Kreatin har jeg forøvrig skrevet et eget innlegg med her. Dette er en rutine som rett og slett gjør at jeg føler meg bra og er noe jeg har fortsatt med.

En drøy halvtime senere var det tid for frokost. Noen lomper med smørost, skinke og revet jarlsbergost som jeg hadde i mikroen og toppet med paprika og ruccola, en lompe med cottage cheese, ruccola, mandelsmør og litt salt, og et par lomper med smørost, tomat, egg, agurk og skinke, samt en kiwi.

For å få litt mer futt i rumpen før trening, ble det en halv Nocco. Jeg elsker den nye smaken Raspberry Blast!

Etter trening tok jeg meg et eple og en fudge seasalt proteinbar. Dette er verdens beste proteinbar! Jeg måtte rett og slett ha litt snacks før jeg gikk i dusjen og laget meg lunsj.

Til lunsj ble det rester. Jeg spiser ofte et restemåltid i løpet av dagen. I dag ble det tortillalomper med svinerester som jeg skar opp i biter, sammen med sorte bønner, salat, kesam, revet ost, guacamole og tacosaus. En skikkelig god lunsj.

Middag på jobb er min klassiske fiskesalat. Denne spiser jeg nesten hver dag jeg er på jobb. Salatgrønnsaker, torsk, laks og potet. Super godt og enkelt. En dag i uken koker jeg 2 kilo poteter og steker opp et par pakker laks og et par pakker torsk. Da holder det til matpakker hele uken.

Kveldsmaten ble en enkel havregrøt skål. Laget av havremel, litt kanel, bittelitt salt og melk som jeg kokte opp i mikroen et par minutter. Jeg toppet med vaniljeproteinpudding, sharon i biter, hempfrø og kakaonibs.

Det er mitt kosthold og hva jeg spiste i går.
Nå skal jeg lage meg frokost og ta meg en treningsøkt. Ha en herlig fredag!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Beate
      Så enig. Nypotene nå, bare kokte. De er så gode i seg selv. Hihi… Spesielt med litt salt og pepper. Mmm.
      Ha en super kveld. Klemmer <3

    2. Mums!!! 😀 Så bra at det er flere enn meg som blander flere typer fisk, hehe! Det er så digg det! 😀 Og potet! Blir aldri lei! Spesielt nå når det er nypotet! Mmm! 😀 Ha en fin dag, fine deg! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg