PANNEKAKE FOR DEN LATE – MIRKOPANNEKAKE PÅ 2 MINUTER

                                                                                                                                                                                       Inneholder add-linker

Yes, i dag laget jeg en mikropannekake. Det er hva jeg kaller pannekake for den lat! Jeg gadd rett og slett ikke å stå og steke pannekaker, så jeg tok hele røren og stekte det som en pannekake i mikroen. Resultatet ble skikkelig bra! Pannekaken ble faktisk mer saftig enn pannekakene jeg steker i stekepannen! Mikrokaken, kake laget i mikroen, er jeg fan av fra tidligere. Mange av dere har også lagt deres elsk på denne oppskriften. Nå er jeg soleklart blitt fan av mikropannekake også. Enklere blir det ikke!

Dette er en klassisk oppskrift. En oppskrift jeg stadig bruker som alltid gir godt resultat på saftige og proteinrike pannekaker. Om du vil, kan du selvfølgelig steke pannekaker i en stekepanne i stedet for i mikroen.

Pannekake for den late – mikropannekake på 2 minutter
Til 1 person

1 egg
2 ss casein proteinpulver, jeg har brukt creamy vanilla*
2 ss havremel
2 ss annet mel, jeg brukte rismel
1 ss chiafrø
1/5 ts salt
1/2 ts sukringold

Bittelitt kanel og kardemomme
0,5 -1 dl vann, eventuelt melk

Bland sammen alle ingrediensene i en skål. Tilsett nok væske til at du får en tykk pannekakerøre.
Legg bakepapir utover en stor rundt tallerken. Hell pannekakerøren på tallerkenen. Bruk en slikkepott eller baksiden av en spiseskje til å smøre røren jevnt utover.
Stek på 850 W i mikroen i 2 -3 minutter. Sjekk etter 2 minutter. Den skal være lett gjennomstekt. 
Velt pannekaken over på en tallerken og topp med ønsket topping. 

*har du ikke proteinpulver kan det byttes ut mer mer mel og litt sukringold.

Jeg har toppet med peanøttsmør, 1/2 hakket proteinbar, her har jeg brukt Milk chocolate peanut, frossen bærblanding og kakaonibs. Virkelig godt! Og du, tagg meg gjerne på instagram, @kristine_aure, om du tester denne oppskriften. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hvor er den lyseblå tightsen som du har på deg i headeren din fra? Den var utrolig fin! Og elsker bloggen din forresten, lest den i flere år <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg