PROTEINRIKE COOKIES MED HAVREGRYN, PEANØTT OG SJOKOLADE

                                                                                                                                                                                                    Inneholder add-linker

God søndagskveld dere ♥Har du hatt en fin helg? I dag har jeg brukt dagen i den nydelige høstsolen, slappet av med venner og egentlig ikke gjort stort. Ganske så deilig i grunn. Jeg kom akkurat hjem og bestemte meg for å bake litt da jeg kom inn døren. Valget falt på proteinrike cookies med havregryn, peanøtt og sjokolade.


Disse cookisene er tykke, myke og skeie. De både metter og smaker godt. Jeg har spist to sammen med en (koffeinfri) kaffe. Jeg satt og planla ukens trening og da passet det med litt ekstra kos i form av cookies. Resten har jeg planer om å spare til imorgen. Vi får se hvordan det går i løpet av kvelden. Kjenner jeg meg selv rett, forsvinner de fort!

Proteinrike cookies med havregryn, peanøtt og sjokolade
10 stykker

30 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla
40 g havregryn
1 ss valgfritt mel, jeg brukte kokosmel
2 ss sukringold
1/2 ts bakepulver
1/3 ts salt
1 egg
3 ss peanøttsmør
1 ss kokosolje eller smør
2 -4 ss melk
Ca 50 g hakket sjokolade, jeghar brukt Pandy karamell sjokolade

Smelt smøret. Bland med peanøttsmør og egg til en jevn masse.
Hai tørrvarene.
Tilsett nok melk til en tykk røre.
Rør tilslutt inn hakket sjokolade.
Fordel 10 klatter på en bakeplate.
Stek på 175 grader i 10 minutter.
Avkjøl på rist.

Disse cookiesene passer ikke bare som kos når du har lyst på noe godt. De gjør seg også utmerket til frokost, etter trening eller et mellommåltid. 

Nå får vi se da. Om jeg klarer å holde fingrene av fatet frem til imorgen. Jeg skal forsøke!
Ha en fin kveld!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Anonym
      Jeg skrev faktisk et innlegg om dette for ikke mange ukene. Her https://dedication.blogg.no/noen-ganger-ma-jeg-bare-ha-godis-og-litt-om-balanse.html
      Jeg spiser selv en boks Ben&Jerrys med jevne mellomrom. Alt handler om kontekst. Spiser man en boks hver dag, kan det nok bli litt i meste laget, men is, og også McDonals, godis eller annet kan absolutt være en del av et sunt og balansert kosthold 🙂

      Og tusen hjertelig takk for helt fantastiske ord. Nå blir jeg rørt her. Tusen takk <3

    2. Til deg over. Jeg tror Kristine er glad i godis og ben og jerries. Veit hu har skrevet om det og balanse mange ganger på bloggen og ser også det på instastorien hennes. Enig med deg. Kristine er et godt forbilde <3<3

    3. Hva tenker du om å spise en boks med Ben&Jerrys innimellom? Eller potetgullpose/smågodt/popcorn? <3 Vakre gode deg, jeg er så takknemlig for at bloggen din finnes.. Jeg er ikke redd for å gå inn på bloggen din, i motsetning til mange andre treningsblogger og vg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg