RASK, SUNN OG GOD CAJUN PANNE

Fikk du meg deg den gode alt i ett cajun kyllinggryten jeg la ut for et drøyt år siden? Den var utrolig god og en oppskrift jeg har laget flere ganger i ettertid. Til middag i går hentet jeg inspirasjon fra denne og laget en rask, sunn og god cajun panne. Middagen lager du på 10 -12 minutter. Den inneholder masse grønnsaker og masse smak. Vinn vinn!

Jeg har brukt torsk i denne oppskriften. Det kan du bytte med laks eller andre ting som kylling, svin og kjøtt. Da vil jeg anbefale at du steker kjøtt / fjærkre først i biter og deretter har det i pannen rett før servering. Ønsker du en vegetarisk variant, kan du bruke bønner, linser eller kikerter.

Rask, sunn og god cajun panne
Til 2 -3 personer

1 stor gul løk
2 hvitløksfedd
1 gul paprika
1 rød paprika
2 gulrøtter
2 håndfulle okra, kan sløyfes

1 pose blomkålris, 200 g
1 buljongterning
4 dl vann
4 ss tomatpure
Cajun krydder: 1 ts hvitløk, 1 ts paprika, 1/2 ts cayenne, 1 ts oregano
400 -600 g torsk
1 lime

Finhakk hvitløk. Del løk i terninger.
Ha løk og hvitløk i en panne sammen med en god klatt smør eller olje. Stek til løken er blitt gyllen.
I mellomtiden kutter du grønnsaker i biter og torsk i terninger.
Tilsett buljongterning, vann, tomatpure og krydder i pannen. Kok opp. Ha grønnsakene og rør godt.
Legg fisketerningene forsiktig ned i pannen. Trykk de godt med slik at de blir dekket med væske. La pannen putre på svak varme til torsken er gjennomkokt. Det tar 2 -4 minutter.
Press over limesaft og server.

Jeg toppet med avokado, vårløk og fersk koriander. En real smaksfest i munnen!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg