SIX PACK, INTERIØR, KJØKKENREDSKAPER OG MYE MER

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Burde man bruke løftebelte?
Et løftebelte, slik som dette, kan hjelpe deg å løfte tyngre ettersom du får skapt større bukttrykk. Selv bruker jeg løftebelte 1 -2 ganger i uken når jeg gjør virkelig tunge knebøy og markløft. Til mine kunder som løfter mye knebøy og markløft opp mot maksvekt og 1 RM, anbefaler jeg å bruke et løftebelte. Husk at om du aldri har brukt belte tidligere, er det viktig å lære seg hvordan man skal puste under løfting med belte før du løfter.

Du spiser mange proteinbarer, har du noen veganske å anbefale?
De nye veganske proteinbarene fra StarNutritionHER er veldig gode. Spesielt godt likte jeg caramel chocolate som du ser på bildet over. Barebells – HER har også kommet med flere veganske proteinbarer. Disse var gode, men de ble ingen favoritt hos meg. Jeg synes fortsatt at Salty Caramell – HER og ProteinBite – HER er de beste proteinbarene på markedet.

Hvilken bok er den siste du leste?
Endelig mandag av Petter Stordalen – HER. Boken handler om 10 bud som som skal gjøre deg mer glad i livet og at du når de målene du har satt deg. Altså nok en bok om mental trening og hvor viktig tankene våre er for at vi skal ha det bra. Jeg synes dette med tanker er utrolig fascinerende. Hvordan en tanke, kan få oss til å føle utrolig mye, som igjen gjør at vi kan endre væremåte. Det psykiske påvirker oss fysisk uten at vi legger merke til det. Endelig mandag er en lettlest bok som jeg kan anbefale alle som er glad i tanker og ønsker et litt bedre liv.

Du lager mye mat. Hvile kjøkkenredskap bruker du?
Som alle andre bruker jeg selvfølgelig stekepanne, skjærefjøl, stekespade og ligende, men de to tingene som jeg mener alle burde invistere i er en god kniv. En god skarp, kokkekniv koster litt, men den holder nærmest evig. Jeg elsker knivene til Mac og Jamie Oliver. Disse koster litt, men til gjengjeld holder de lenge. Jeg har en Mac universal kokkekniv – HER, en Mac grønnsakskniv – HER og en Jamie Oliver kjøttkniv, lignende – HER. Alle disse er over 4 år gamle. Har du en slipesten, jeg har denne, kan du bruke kniven i minst ti år fremover i tid.  Omtrent annenhver måned sliper jeg knivene mine. Ja, de har nope bruksslitasje, men de fungerer fortsatt perfekt. Og det til tross for at de blir brukt hver eneste dag. I tillegg er jeg avhengig av en god stavmikser som tåler litt motstand. Selv har jeg en fra Bosch – HER, som tåler alt. En god stavmikser skal tåle å mose for eksempel frossen banan for a lage iskrem og smoothies, men jeg bruker den også mye til grønnsaksmoss, for å jevne sauser og i bakst.

Hvor mye energidrikk og koffein kan man drikke?
Dette er individuelt, men på generell basis skal de fleste voksene drikke en god dose koffein daglig før det blir et problem. Sliter du med hjertebank, rastløshet eller å sove om kvelden, kan det være tegn på at du drikker for mye koffein. Om du også er slik at du MÅ ha energidrikk eller kaffe for å klare å komme deg opp om morgenen eller ha energi til trening, kan det også være at du får i deg for mye å burde se på livsstilen din og burde kutte ned på koffeininntaket. På generell basis vil jeg si maks to energidrikker om dagen, eventuelt en energidrikk og to til tre kopper kaffe avhengig av størrelse. Som dere vet er jeg veldig glad i Nocco. For å ikke få i meg for mye koffein, forsøker jeg da å kun drikke koffeinfri kaffe de dagene jeg drikker Nocco

Hvor mye kreatin skal man ta og når?
Jeg har skrevet et fult innlegg om kreatin her. Det er et tilskudd jeg kan anbefale alle! Kreatin er veldig enkelt. Du tar 3 -7 gram daglig og det spiller ingen rolle når på dagen du tar det. Selv har jeg funnet ut at jeg tar det på morgenen. Da husker jeg det. Når jeg står opp er alltid det første jeg gjør å drikke et stort glass vann med dette kreatin pulveret fra Otimum Nutrition

Foodprepper du?
Ja det gjør jeg. Stort sett hver søndag eller mandag. Ikke fordi jeg følger en diett, men fordi det gjør det mye enklere for meg å spise nok og regelmessig mat gjennom uken. Når jeg foodprepper koker jeg masse poteter, ca 2 kilo, koker opp en pakke egg, jeg ovnsbaker laks og også ofte kylling. Noen ganger lager jeg også en stor salat eller ovnsbaker grønnsaker. Når jeg har mat foodpreppet og klart gjør det at jeg enkelt og raskt har klart et måltid. Til frokost kan jeg da bare to noen polarbrød, toppe med smørost, kokte egg og tomat og paprika som jeg skjærer i skiver. Til matpakke eller lunsj, kan jeg da sette samen en salat med laks, ovnsbakte grønnsaker og poteter, som jeg topper med en klatt rømme, salt, pepper og litt sitron. Til middag har jeg da kylling som jeg serverer i tortillas eller lomper med salat, avokado, ost og tacodressing. Alle disse måltidene tar meg under fem minutter å lage fordi jeg har ting klart. Easy, peasy, sunt og smakfullt.

Hva er du mest fornøyd med i leiligheten din?
Jeg elsker Cassablanca teppe mitt – HER. Det er så fantastisk mykt og deilig. Ikke minst er det fint. Teppet er laget i et super deilig ullmateriale fra New Zealand. Om jeg er litt kald og trøtt, legger jeg meg ned på teppet, styrker hånden over den lange luggen og bare koser meg. Jupp, det er muligens litt rart, men det er veldig behagelig! Jeg har dette Casablanca teppe. Vil du ha en rimeligere variant ligner dette Copenhagen teppe. Nå har jeg akkurat kjøpt meg ny sofa og er også på leting etter lampe over spisebordet. Utover høsten kommer det til å skje litt i interiøret hjemme. Jeg gleder meg!

Kan alle få en six pack?
Altså, alle har magemuskler. Rectus abdominis som er den såkalte six pack musklene, er noe alle har. Derimot er det ofte genetisk bestemt hvordan denne muskelen ser ut og hvordan den deler seg. Noen har en mer 8 -lignende -pack, mens andre har en mer 4 -lignende -pack. Det som også er avgjørende, er hvor mye fett en har over magemuskelene. Det er også genetisk bestemt hvor lett en person får frem sin sixpacken. Spesielt hos jenter. En del jenter må ned i en usunn lav fettprosent før du får en synlig sixpack, da jenter skal kunne bære frem barn og naturlig har mer fett på kroppen enn gutter. Svaret mitt er altså at alle har en six pack og alle kan gjøre den synlig, hvor mye jobb og hvor sunt / usunt dette er, er veldig varierende fra person til person. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Jannike
      Slik jeg har forstått det er et tykkere skaft nyttig om man skal skjære feks ben, som i en hel kylling. Jeg liker Jamie kniven, ja 🙂

    2. Har mac kniv selv som jeg synes er skikkelig bra. Ser jamie har tykkere skaft. Synes du den er like bra? Trenger en ny kniv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg