SMOOTHIESKÅL MED EN HEMMELIG INGREDIENS

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

For et par år siden var jeg på et skikkelig smoothiekjør hvor jeg drakk smoothie hele tiden. Så gikk jeg skikkelig lei. Nå tror jeg knapt jeg har drukket en smoothie på et år!

Etter trening i dag, fikk jeg skikkelig lyst på smoothie igjen. Da laget jeg en smoothieskål som minnet om is. For å gjøre smoothien mer mettende og næringsrik, puttet jeg i en hemmelig ingrediens, nemlig frossen blomkål. Blomkål smaker minimalt og i en smoothie, og gir ingen smak! Blomkålen tilfører fiber, vitaminer og mineraler, i tillegg til at den gir en god konsistens på smoothien. Det er en super måte å lure inn mer grønnsaker på. Og at grønnsaker er sunt, vet vi jo alle!

Smoothieskål med en hemmelig ingrediens

1 frossen banan
2 håndfulle frossen blomkål, ca 150 g
150 g fyldig vaniljeyoghurt, eventuelt vaniljekesam
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, kan sløyfes
1/2 ts vaniljepulver
1 ss mandelemsmør, kan sløyfes

Ha alle ingrediensene i en blender.
Kjør til en glatt smoothie.
Server.

På toppen har jeg hakket sukkerfri sjokolade og litt karamellsaus. Karamellsausen er denne som jeg har delt oppskrift på før.

Der har du en mettende og kjempe god smoothieskål som minner om vaniljeis. Den inneholder fiber, proteiner og sunt fett, så du kan gjerne bruke den som et lite måltid. Så godt! 

Nå skal jeg komme meg i dusjen og hoppe i sofaen. I kveld blir det oppladning til en ny uke! Ha en fin søndagskveld. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg