SPØRSMÅL OG SVAR

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

Hei og hopp denne onsdagen. Har du en fin dag? Jeg har hatt et par rolige “liksom” feriedager med lav puls, ingen gjøremål og familie. Det har vært godt. 

Mens jeg drakk morgenkaffen, gikk jeg gjennom en del spørsmål som jeg har fått den siste tiden på instagram, mail og her på bloggen. Jeg setter utrolig pris på alle tilbakemeldinger og spørsmål. Hvert eneste ord varmer i hjerte. Det er jo dere som gjør det gøy! Her kommer noen spørsmål og svar fra den siste tiden.

Drikker du Nocco hver dag?
Jeg forsøker å ikke drikke Nocco hver eneste dag. Vi har en tilvendingseffekt på koffein, slik at om du drikker det hver dag, vil ikke koffeinen ha like god effekt. Stort sett drikker jeg mellom 3 og 4 Nocco i uken. Jeg bruker det de dagene jeg føler at jeg trenger ekstra energi og futt. Jeg er nok litt vel avhengig av Nocco.

Er du singel?
Ja. Jeg trives alt for godt i eget selskap om dagen. 

Hva har du gjort i dag?
Siden jeg har miniferie i dag, har jeg sovet lenge, tatt kaffekoppen med ut på verandaen, og hatt en lat og lang morgen. Deretter laget jeg meg en ekstra god frokost mens jeg leste i boken Hvorfor vi sover. Jeg jobbet så en times tid med online coaching og nå har jeg akkurat hatt en treningsøkt. 

Beste rumpeøvelse?
Kanskje det kjedeligste svaret, men hip thrust er og forblir en favoritt. Helst tunge hip thrust hvor du trener med tung motstand og repetisjoner på rundt 5. Det gir ordentlig stølhet i rumpen dagen etterpå.

Din favoritt proteinbar?
Oh, vanskelig spørsmål. I dag smakte jeg den nye veganske Barbells proteinbaren i smaken salty peanut. Jeg er positivt overrasket over denne. Ellers har jeg noen favoritter som går igjen og igjen som dere har sett flere ganger. StarNutrition sin sea salt caramel er min ultimate favoritt. Denne er magisk god. Alle som har testet den etter at jeg har anbefalt den sier bare ‘NAM’ og ender opp med å kjøpe flere av sea salt caramel proteinbaren. I tillegg er jeg glad i Barebells i crunchy fudge, og Star Nutrition Protein bite i smakene, choco caramel, nutty peanutt og trippel chocolate

Hvor trener du?
For tiden trener jeg litt her og der. Treningssenteret jeg trente på, ble lagt ned i corona-tiden. Ut juli trener jeg hovedsakelig på Sats, men jeg trener litt her og der. I går trente jeg på Sporty24. Det er et av de beste treningssenterene jeg vet om. Dessverre er det alt for langt fra der jeg bor til at jeg kan trene der til vanlig. Jeg vurderer å melde meg inn på crossfit. Ja, vi får se hva måneden bringer.

Hvis jeg bare skal ta et kosttilskudd?
Dette er et vanskelig spørsmål å svare, da dette kan variere fra person til person. For å kunne gi et godt svar på dette ville jeg sett på personens kosthold, trening, livsstil og stress. Generelt anbefaler jeg omega3 til alle som ikke spiser fet fisk som laks, ørret eller makrell hver dag. D-vitamin er et kosttilskudd som absolutt alle nordboere burde ta i vinterhalvåret. En god multivitamin kan også være nyttig for mange. Spesielt om man ikke spiser mye frukt og grønt.  Kreatin er også et kosttilskudd som er godt dokumenteret i forskningen og som har positiv effekt om en trener. Jeg har skrevet et eget innlegg om det her. Om det at en sliter med å få i seg nok mat eller nok proteiner er hovedproblemet, vil en måltidserstatter eller proteinpulver være nyttig. Som du ser vil dette variere. På generell basis vil jeg anbefale omega3, D-vitamin og multivitamin. Dette er også kosttilskuddene jeg tar selv. Men husk at kosttilskudd er tilskudd til kostholdet ditt. Hva du spiser er mye viktigere enn hvilke tilskudd du tar!

Hvilke lomper spiser du?
Jeg velger alltid den lompepakken som er ferskest, samme hvilke eller hvilken merke og type det er. Lomper skal være ferske. Da er de best!

Hvor høy er du?
Jeg er 169.

Hvilken bok leser du?
Hvorfor vi sover av Matthew Walker. Jeg liker å tilegne meg ny kunnskap og leser stadig en eller annen bok. Denne boken handler om søvn og forklarer i dybden hvorfor søvn er så uhyre viktig. Jeg har virkelig fått et annet syn på det å sove etter at jeg begynte å lese denne. Ikke minst, prioriterer jeg søvn mer nå enn tidligere. En bok jeg soleklart kan anbefale. 

Ditt beste lunsjtips?
Til lunsj liker jeg at det går nok så raskt. Helst skal det være både raskt og enkelt, og også fulle på med sunn næring og smake godt. Jeg har alltid kokte egg i kjøleskapet. Lomper smurt med smørost eller philadephia / smørost sammen med kokte egg, tomat, agurk og salt er en favoritt. Salat med middagsrester går det også veldig mye av. Da lager jeg en enkel salat av noen friske grønnsaker som salat, tomat, paprika og sukkererter og har i diverse rester fra middagen som kjøtt / fisk / kylling og ris / potet. Det er også ofte jeg lager dobbel middagsporsjon slik at jeg har til lunsj dagen etter. Knekkebrød med makrell i tomat tyr jeg til om jeg har dårlig tid. Vil jeg skjemme meg selv bort litt lager jeg rundstykker, gjerne proteinrundstykker, og server med pålegg som egg, røkelaks, skinke, leverpostei eller lignende.

Det var dagens spørsmål og svar. Nå skal jeg lage meg en kopp kaffe og lese videre. Ja, jeg er i hvilepuls modus. Ha en nydelig onsdag videre. 

 

Kristine  ♥

4 kommentarer
    1. Den baren er sjukt god. Kjøpte den når du snakket om den rundt juletider og det ble en favoritt hos meg også 🙂 Sikkert spist alt for mange bokser. Haha…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg