SPØRSMÅL OG SVAR

God søndagsmorgen godtfolk. Håper helgen behandler dere godt og at du bruker tiden på noe som gir deg glede. Mens jeg sitter her med morgenkaffen min, vil jeg svare på noen spørsmål jeg har blitt stilt de siste ukene. Er det noe du lurer på, legg igjen en kommentar så skal jeg forsøke å svare deg.

Jeg klarer å spise sunt i ukedagene men når helgen kommer spiser jeg bare masse dritt. Hjelp!
Årsaken til dette, tror jeg er at mange er for strenge med seg selv i ukedagene eller / og at de spiser for lite mat. Hvis du fra mandag til fredag nekter kroppen din nok mat og alt du har lyst på, vil du automatisk føle for å spise masse “dritt” når helgen kommer. Her vil jeg si det er to ting som er viktig. 1. Øk matinntaket ditt i ukedagene. Spiser mer sunn og næringsrik mat. Det vil gjøre deg mer mett og fornøyd, og du unngår å ha lyst på så mye dritt. 2. Ikke nekt deg det du vil ha. Under dette punktet vil jeg si det er flere ting som er viktig. Først og fremst at du spiser mat du synes er god. Spis sunn og god mat. Lek deg med nye oppskrifter og finn noen nye favoritter som er sunne og smakfulle. Maten du spiser, skal være god, selv om den er sunn. Torsk og brokkoli vil gjøre at du ender opp på McDonals til helgen. Lag heller sunnere hamburgere og annen sunn og god mat. Det er også viktig at du ikke er for streng med deg selv i ukedagene. Har du kjempe lyst på en skål iskrem på en onsdag, ta denne og nyt denne. Nekter du deg ting gjennom hele uken, har man lett for å gå “amokk” når helgen kommer.


Hva er det beste måltidet du vet akkurat nå?

For tiden har jeg dilla på egg og bacon. Helst sammen med litt stekt grønt som kål eller mangold og sprø agurk. Da steker jeg først baconet i en panne. Så beholder jeg baconfettet i pannen og har så i grønnsaker i biter sammen med godt med salt og pepper. Til slutt steker jeg eggene. Dette blir bare så godt og jeg kan spise det til alle døgnets tider. Jeg kjøper baconet mitt fra rekoringen. Dette er bacon helt uten nitritt, sukker og andre tilsetningsstoffer. Det er rett og slett bare grisekjøtt. Dermed blir et måltid med egg og bacon et skikkelig sunt måltid som metter godt.

Drikker du ikke koffein i det hele tatt nå?
Jeg regner med at du tenker på at jeg stort sett sier at jeg drikker koffeinfri kaffe. Jeg er ikke 100 % koffeinfri, men jeg vil si 80 %. Jeg drikker vanlig kaffe omtrent en gang i uken. Resten av dagene bruker jeg koffeinfri. Og så drikker jeg kanskje Nocco et par dager i måneden. 

Når an har deg som coach, må man ha både kost og trening?
Nei, dette kan du velge. Jeg tilbyr forskjellige pakker etter hva du har som mål. Du kan velge kostholdsoppføling, treningsoppføling eller kost- og treningsoppføling. Det jeg tilbyr er coaching og ikke ene og alene en plan. En plan vil aldri fungere i lengden, derfor må vi jobbe sammen for å finne ditt optimale treningsoppsett og kosthold, slik at du når de målene dine har satt deg og også klarer å holde deg der når du når målet. Send meg en mail på [email protected] om du vil vite mer. 

Når skal man bruke straps og grips? Ser du bruker det av og til.
Jeg bruker straps når grepet mitt blir for svakt. Jeg anbefaler mine coaching kunder å bruke straps hvis det er grepet som er problemet og ikke styrken i kroppen. Altså at du for eksempel er sterk nok  i rygg, rumpe, lår, ect til å løfte 100 kilo i markløft, men at grepsstyrken ikke er sterk nok slik at du glipper stangen.

Hvordan trene for å bli kvitt love handles?
Det går ikke ann å punktforbrenne. Så ingen treningsmetode eller treningsøvelse vil gjøre at du kvitter deg eller får mindre love handles. Fettprosenten må ned for å få mindre av dette, og da er kostholdet langt viktigere enn treningen. Skal man ned i fettprosent er det viktigst å fokusere på hva man spiser. Derimot vil det også være nyttig med styrketrening, slik at man kan bygge muskulatur og på den måten få en strammere og mer veltrent kropp. 

Føler du at du får hjelp i helsevesenet med hasihimoto?
Jeg føler at fastlegen min er støttende og at jeg har fått god utredning. Dermot føler jeg at helsevesenet i Norge har liten behandling for denne sykdommen. Derfor har jeg jo valgt å gå til en privat lege. I utlandet er det behandling for hashimoto. Jeg velger å tro at jeg kan få ned antistoffene og det mener også funksjonellmedisinen i Norge. Derfor får jeg hjelp både av det offentlige helsevesenet, men også privat av det funksjonelle helsevesenet. 

Er det usunt for kolesterolet å spise flere egg om dagen?
Nope, med mindre du har en underliggende sykdom, er egg er supersunt. Spesielt om du velger frittgående / økologiske egg.  Da får du i deg masse vitaminer, mineraler, omega 3, proteiner og sunt fett. 


Du har så strålende hud, hva er hemmeligheten?

Jeg har skrevet litt om hudpleieprodukter her. Helt ærlig tror jeg Anskin sine exfoliating pads har gjort underverker for min hud. Disse har virkelig klarnet opp huden og gjort den mer glødende. På bildene har jeg absolutt ingen sminke. Huden min er kun nyrenset. Jeg tror også kosthold har mye å si. Å tilføre godt med grønnsaker og sunt fett er viktig for huden.

 

Kristine  ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg