TING JEG GLEDER MEG TIL I HØST 

Det er femte september allerede. Tenk at vi er godt i gang med årets første høstmåned! Nå har vi vært utrolig heldig med være denne uken på Østlandet. Strålende sol og godt over tjue grader. Jeg har fortsatt sommerfølelse! Selv om jeg skulle ønske at dette været varte evig, vet jeg at høsten snart titter frem med mørkere og kaldere dager. Jeg er et sommermenneske og må mentalt forberede meg til høst og vinter. Ellers kan jeg fort få den typiske vinterdepresjonen. Derfor forsøker jeg å finne ting jeg gleder meg til i høst og de fine tingene med høsten. Å fokusere på det positive og det jeg liker, fremfor det negative og det jeg ikke liker, gjør høsten mye enklere å takle. Kanskje du også kan finne litt glede i disse punktene.

Ting jeg gleder meg til i høst

⋄ De fine fargene
Høsten er et kunstverk uten like! Det er så vakkert når skog, trær og grønne vekster forvandles til oransje, gule og røde, nydelige stilleben. På høsten tar jeg meg ekstra god tid til å gå i skogen og bare observere.  Bare stoppe opp, titte og virkelig ta innover meg hvor nydelig det er. Da kjenner jeg på takknemlighet og glede. Det er slike stunder som varmer hjerte mitt!

⋄ Kvinnehelsekonferansen
Konferansen går av stabelen neste helg. Jeg gleder meg skikkelig! Det bare 19 billetter igjen, så vil du ha en plass – slå til nå!  Jeg har vært på to lignende konferanser tidligere, og det gir så mye inspirasjon og glede. Ikke bare gir foredragene mye kunnskap, men det å møte andre som er på konferansen, er skikkelig inspirerende. Det er ofte utrolig mange hyggelige mennesker. Fra den første konferansen jeg var på, har jeg fått en god venninne jeg fortsatt har kontakt med. Jeg har nevnt denne konferansen til dere før, men ettersom det er en av de store lyspunktene denne høsten, nevner jeg den igjen. Dette blir en helg proppfull av inspirasjon og good vibes. Det blir foredrag hvor kvinnehelse er i fokus. Temaer som blir tatt opp er energi og stress, trøstespising, selvfølelse, hvordan en kan ta vare på tarmen sin, sukkeravhengig het, hvorfor vi er slitene,  Dette er konferansen for alle oss kvinner som vil få mer kunnskap og optimalisere vårt eget liv for bedre helse og et bedre liv. Og hvem vil vel ikke det? Jeg vil i hvert fall leve et godt liv, både fysisk og psykisk! Du kan lese mer om kvinnehlesekonferansen her. Jeg håper vi sees og at du også gleder deg til konferansen!

⋄ Serier
Jeg ser ikke så mye på Tv på vår og sommertid, men når høsten kommer, liker jeg å krype opp i sofaen, gjerne med ullsokker og et varmt pledd, pakke meg godt inn og sette på en serie. Om dere har noen serier å anbefale meg, kommenter gjerne under. Jeg håper på å få noen nye seriefavoritter i løpet av høsten!

⋄ Ullsokker 
Store, deilige og gjerne hjemmestrikkede ullsokker. Det er deilig å ta på føttene. Jeg vet ikke helt hva det er med meg og ullsokker, men jeg har et nostalgisk forhold til ullsokker. Det gir meg gode minner om hytteturer, barndom og mamma. Det er nok det at ullsokker minner meg om mamma, som gjør at jeg er så glad i dem. Mammaen min er jo gått bort. Derfor tror jeg disse ullsokkene er ekstra kjære for meg. At jeg på en eller annen måte føler meg litt nærmere henne når jeg tar de på. Uansett nostalgi eller ikke. Deilige ullsokker på føttene, er skikkelig kos! 

⋄ Fyr i peisen
Jeg elsker å fyre i peisen. Det er så utrolig koselig! Nå har jeg dessverre ikke peis hjemme hos meg selv, men barndomshjemmet mitt har det og vi har det på hytten. Dermed blir det noen runder med peiskos i løpet av høsten og vinteren.  

⋄ Rotgrønnsaker og epler
Jeg virkelig elsker norske rotgrønnsaker og de norske eplene. Spesielt de norske eplene. Sure, søte og så saftige. Å, jeg gleder meg skikkelig til å sette tenne i årets første epler! I fjor måtte jeg faktisk lage en regel til meg selv; maks tre epler om dagen. Jeg synes disse eplene er alt for gode og klarte rett og slett ikke beherske meg. Jeg spiste epler til jeg hadde vondt i magen. Hihi. Du kan gi meg en godteskål og popcorn, men jeg velger norske epler any time. Det er kanskje noe av det beste jeg vet! Jeg har ikke sett norske epler i butikken enda, men de er nok rett rundt hjørnet. Og så blir det tid for rotgrønnsaker og lam. Norge byr på mye god lokalmat på denne tiden av året. For en matnerd, er det masse matglede å hente her! Oppskriften på rotgrønnsaker med epletzatziki, finner du her.

⋄ Mørke kvelder
En av de tingene som er veldig deilig med høsten, er at det blir mørkere på kvelden. Jeg synes i hvert fall det er mye enklere å opprettholde gode leggerutiner når det er mørkt på kvelden. På sommeren når det nærmest er lyst døgnet rundt, kan jeg tidvis slite med å sove. Nå blir det mange gode søvnnetter fremover. Og dere, søvn er så viktig. Både for en god helhetlig helse, men også for sultfølelsen, et stabilt blodsukker, treningsprestasjon og mye mer. I tillegg er det veldig koselig inne når det blir mørkt, kaldt og trist ute. Da liker jeg å tenne lys og ha en deilig avslappende duft i diffuseren, som lavendel eller frankensens. Det blir mange slike hyggekvelder fremover. 

Hva gleder du deg til i høst?

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Mange fine ting. Skulle ønske jeg bodde i Oslo så jeg kunne delta på konferansen. Skjer aldri noe i Alta. Lol. The Boys er ei bra serie. God høst Kristine.

    2. Jeg gleder meg også til at det blir kaldere. Synes sommeren er så varm. Haha.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg