TIPS TIL HVA DU KAN GJØRE I PÅSKEN

God langfredag. Har du tatt påskeferie? Jeg kom hjem fra hytten i forgårs og har hatt et par dager med jobb. I kveld drar jeg på en liten hyttetur igjen. Påsken er en tid for litt ekstra kos med mye sosialt, venner og sjokolade.  Trenger du noen tips til hva du kan gjøre i påsken, har jeg noen her.

⋄ Piknik
Lag en deilig lunsj, pakk den med i sekken sammen med et pledd og ta pikink i påskesolen. Eller gjør det enkelt som meg over, sushi og oppkuttet frukt fungerer også. Lompetoast er kjempe godt i matpakken. Eller hva med proteinrundstykker og kokte egg? Du kan også ta med kaffe på termos og en sjokolade eller proteinbar.

⋄ Ski
Langrenn hører påsken med. Jeg har selvfølgelig gått på ski mens jeg har vært på fjellet, men man må ikke til fjellet for å gå på ski. I Oslo har man mange fine turmuligheter i marken. 

⋄ Rydd
jeg vet i hvert fall for min del at det er relativt kaos i klesskapet. Nå som vår og sommerklærne skal frem, har jeg planer om å ta en real organisering av garderoben. Har du noe som må organiseres eller ryddes er påskeferien et perfekt tidspunkt. Og det er så deilig når det er gjort!

⋄ Les en god bok
Å sette seg ned med en god bok og en kopp kakao, er virkelig avslappende.

⋄ Lag hjemmespa
Kos deg hjemme med litt velvære og luksus. Sett på rolig musikk, tenn noen lys, ta en tur i badekaret om du har det, eller ta et deilig fotbad. Bruk en ansiktsmaske og lakk neglene.

⋄ Skriv et påskebrev
Altså, hvor koselig er det ikke å få brev? Jeg kan ikke huske sist gang jeg fikk et håndskrevet brev!

⋄ Utepils eller utekaffe
Når solen titter frem er det magisk med en utepils eller en kaffe. Er du i byen, sett deg ned på en kafe, se på menneskene som går forbi og nyt. Eller kjøp en kaffe to -go og rusl gatelangs mens du drikker.  

⋄ Påskeeggjakt
Lag et påskeegg til en du er glad i og gjem det. Selv har jeg laget et påskeegg til bestevennen fylt med diverse godsaker, både sunne og mindre sunne alternativer. Du man se mer om det her. I tillegg har jeg planer om å gjemme påskeegget og lage et lite skattekart, slik at han må gå å lete etter egget. Moro for kidza! 

⋄ Vennekveld
Arranger en vennekveld. Det trenger ikke være avansert. Sett på musikk, finn frem noe godis, spill brettspill og ha det moro. Det er så hyggelig å samles.

Har du noen planer i påsken? Jeg håper du får noen fine dager med dine nære og kjære.

 

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg