UKENS INTERVALLER – UKE 2

Som jeg skrev  i slutten av desember, her, satt jeg meg et mål om å trene en intervalløkt hver uke i hele januar.  Vel, slik blir det jo altså ikke. I går ble jeg innlagt på sykehuset igjen og gjorde en ny operasjon. Denne gangen var det bare en rask kikkhullsoperasjon for å rette på den innvendige sutureringen og jeg er hjemme igjen allerede i dag. Men det betyr at jeg begynner på scratch igjen og at det trolig er minimum 4 uker til jeg kan begynne med trening. Jeg har fortsatt ikke fått noen svar på prøvene angående hva dette kan være. Jeg lover å oppdatere når jeg hører noe. Og dere, hjertelig tusen takk for alle ord, tanker og meldinger som jeg har mottatt de siste dagene ♥ Det betyr mer enn dere aner! 

Selv om jeg ikke får trent, er du kanskje tilbake til hverdagen og godt i gang treningen? Jeg har jo planlagt alle intervalløktene i januar og derfor tenkte jeg å dele de med dere. Kanskje du kan ta en intervalløkt for meg?

Jeg slenger med et par gamle bilder. Her har jeg på meg Jerf tights, topp fra IcanIwill og øreklokker fra Miiego. Jeg er blitt veldig glad i denne seamleasstoppen og har den i flere farger. Den er super behagelig på. I tillegg til rød, finnes den også i grønn, sort og plomme.

 

Ukens intervaller uke 2 ser slik ut

Oppvarming
Husk at oppvarming er ekstremt viktig for å unngå skader, samt gjøre deg mentalt klar for å ta i under intervallene.
Varm opp i 5 -10 minutter.  Noen trenger også lengre tid. Sørg for at du blir varm og god i kroppen. Start rolig, gjerne med rask gange og øk så intensiteten. Avslutt med et par raske intervalldrag hvor du har godt tempo.

Intervaller
1 minutt rask spurt + 30 sekunder pause

Gjenta 6 ganger
Ta så en pause på 2 minutter.
Gjenta denne frekvensen totalt 3.

Her løper du altså raskt i 1 minutt før du har 30 sekunder pause. Dette gjør du 6 ganger. Så tar du en pause på 2 minutter, en aktiv pause hvor du går rolig, og gjentar med å løpe raskt i 1 minutt etterfulgt av en pause på 30 sekunder. Dette gjør du nye 6 ganger før du igjen tar en pause på 2 minutter. Så tar du siste intervallbolk hvor du gjør det samme en gang til med 1 minutts rask løping, etterfulgt av 30 sekunder hvile, 6 ganger. Totalt har du altså 18 intervaller på 1 minutt.

Avslutting
5 -10 minutter.
Trapp ned gradvis. Gå rolig på slutten. Avslutt gjerne med med litt tøying eller stretching.

Det var de planlagte intervallene for uke 2. Om du tester økten håper jeg du liker den. Jeg skal si jeg er misunnelig på deg som kan bevege kroppen og trene. Send litt endorfiner over til meg!

 

Kristine  ♥

8 kommentarer
    1. Kristina
      Høres ut som du har hatt en litt kjedelig start på året du også. Men da kan det jo bare gå oppover. Håper du fort blir frisk. Masse god bedring. Og tusen hjertelig takk for hyggelige ord. Det betyr veldig mye <3

    2. God bedring til deg! Håper prøvene er negative og at det bare er litt rusk i systemet.
      Selv har jeg heller ikke fått startet på det nye treningsåret da jeg skled rett inn i sesongens influensa. Blir nok noen dager før lungene takler trening igjen, men da skal jeg sannelig få prøvd slik en god økt. Du inspirerer meg hele tiden.

    3. Løp denne med stigning 90 4.det var sykt slitsomt. Takk for inspo. Jeg trener for deg også 😛

    4. Åhhh, fine deg… Håper dette går bra altså! Sender deg gode tanker og litt endorfiner! God klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg