YOGA, JEG PRØVDE OG FEILET

                                                                                                                                                                                               Inneholder add-linker

Husker dere at jeg sa i mars at jeg hadde startet på yoga? Vel det gikk ikke helt som forventet. Jeg meldte meg inn på et yogastudio med tanke om at det ville få meg til å gjøre yoga jevnlig. Jeg trodde at om jeg betalte for det, ville jeg også føle at jeg måtte utnytte det. Det ble ikke helt slik.

To yogaøkter hadde jeg. Og så skle det i grunn bare ut. Jeg har hatt tre yogatimer, siden jeg begynte. Egentlig har denne tanken om at jeg skal gjøre yoga ført til stress, dårlig samvittighet og noe negativt. Jeg har stresset fordi jeg har følt at jeg på død og liv må presse inn yoga, selv om jeg egentlig ikke har følt for det. Jeg har fått dårlig samvittighet fordi jeg ikke har klart å gjennomføre det slik jeg hadde planlagt, og ikke minst fordi jeg kaster bort pengene mine på medlemskapet. Derfor har jeg rett og slett meldt meg ut!

Jeg har på meg GymG shorts, Better Bodies topp, Gaiam yogamatte og Gaiam yogaveske.

Selv om jeg er en nok så strukturert og disiplinert person, spesielt om jeg vil noe, klarte jeg altså ikke målet om å gjøre yoga til en fast del av min treningsuke. Og det er greit. Jeg feiler. Jeg får ikke til alt. Det er menneskelig. Den eneste måten vi kan lære noe på, er å forsøke. Selv om vi kanskje ikke får en fulltreffer når vi forsøker, kan vi da lære av situasjonen. Selv har jeg lært at jeg egentlig ikke hadde eller har så lyst til å gjøre yoga. Det som driver meg er mer en tanke om at jeg burde gjøre det fordi det er godt for kroppen min. Sannheten er at jeg rett og slett ikke har spesielt lyst eller er villig til å prioritere yogaøktene fremfor andre ting i livet mitt, som styrketrening, venner, familie og annet. 

Jeg gir fortsatt ikke helt slipp på tanken om å bedrive yoga. I stedet for å være medlem på yogastudioet har jeg meldt meg inn på Sats. Der har de en rekke yogatimer, deriblant hot yoga som er den yogaformen jeg foretrekker. Jeg skal forsøke å snike inn en yogaøkt her og der, men om det kun blir en yogatime i måneden, sier jeg meg fornøyd med det. For det er faktisk bedre enn ingenting og akkurat slik ting er nå, er det godt nok.

Nå skal jeg faktisk komme meg avgårde på en yogatime. 45 minutter asthanga yoga. 

Håper du får en herlig helg. Og du, husk at om du setter deg et mål som du ikke når, er det ikke krise. Da må du rett og slett sette deg ned og reevaluere målet ditt. Kanskje var det feil mål? Kanskje var tidsfristen for kort? Kanskje var innsatsen dårlig? Lær noe av det og velg å enten forsøk på nytt eller å legge det målet på hyllen og finne et annet mål.
God lørdag!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Beate
      Det er det ordet da “burde”. Det er mye vi “burde”, men så lenge det ikke er på “må” tenker jeg at burde kan ligge. Burde er i grunn et ganske negativt ladet ord. Så lenge du tøyer og gjør litt bevegelighet vil jeg si du er veldig dyktig og får mye effekt der. Når alt kommer til alt, er det viktigste å gjøre noe man liker og som man klarer å holde over tid 🙂
      Tusen takk og ha en nydelig helg du også. Stor og varm klem <3

    2. Tina
      Da høres det ut som vi er litt i samme båt. Kroppen har nok godt av yoga, ja. Men det kan være vanskelig å faktisk gjennomføre. Jeg ser flere skryter av Adrienne. Så jeg får vel sjekke ut hennes kanel. Takk for tipset.
      Og som du sier. Litt er bedre enn ingen ting. Det å gi seg selv litt spillerom og ikke forvente at en skal gjøre yoga hver bidige dag, er nok smart 🙂

    3. Marte
      Takk for tipset. Å gjøre yoga hjemme har jeg forsøkt, men det synes jeg faktisk er enda vanskeligere enn å gjøre det på senter / i en time. Da holder jeg ut i to minutter og så gir meg fordi ingen “passer på meg”. Hihi..

    4. Anbefaler å sjekke ut Yoga with Adriene på YouTube.der finnes bla en trettidagers challenge med relativt korte økter (alt fra 7-45min) av varierende former. Veldig fin måte å gjøre yoga til en del av hverdagen samt at man lærer mye slik at en enklere kan tilpasse yogaennog bedrive den mer og mer på egenhånd

    5. Jeg har òg ønske om å bedrive litt mer yoga, men detter alltid av. Jeg ser videoer med ei på Youtube – Yoga with Adrienne. Hun er veldig skjønn og er utrolig god på å veilede gjennom videoene. Rett opp ryggen, strekk halsen, vipp på bekkenet – alle de tingene man ikke forstår er viktig å gjøre.
      Hun har flere spillelister, hvis man vil følge en 30 dager utfordring (kommer alltid til dag 5 gjerne før jeg gir opp, men hey, sjansen er der alltid). Eller fokus på angst eller mage eller sånn..

      Jeg syns trening er viktigst, har trent med Fitnessblender.com i seks år, og ville aldri bytta bort det, men håper på å slenge meg på en challenge med Adrienne i juli, siden min måte å trene på er annerledes enn før (kan ikke gå lange turer feks, en times trening er det jeg greier daglig, så da er det mer disiplin fra min side nå, siden jeg ikke kan gå turer).

      Litt er jo alltid bedre enn ingenting. Jeg vil gjøre yoga for å utfordre musklene. Pga alvorlige traumer så kan det være farlig for meg å roe ned sånn, men jeg har mer enn nok med å stå å riste meg gjennom, haha. Musklene sliter!

    6. Hei skjönne! <3 Haha, kjenner meg veldig igjen her! 😉 Har tenkt på det noen år nå, at jeg burde gjöre yoga… Men har fortsatt ikke värt med på en eneste time! 😉 Så jeg tenker sånn som deg at da er nok ikke så viktig for meg. Vil heller prioritere styrketrening og litt intervaller. Og jeg er blitt flink på å töye og benytte meg av bevegelighetstrening ca 10 min pr. dag, så jeg har blitt mye mykere av det faktisk, så da er det mer enn godt nok. Men hodet tenker jeg hadde godt av det, da jeg ikke er så god på å slappe av og koble ut… men, det er godt nok! Kobler ut med styrketreningen også! 😉 Man må bare pröve, for å finne ut om det er noe for oss. Det er du veldig god på synes jeg! Håper dagens time var bra og at du har en nyyydelig helg! Stor klem til deg, goding! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg