www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

RULL I VEI

  • 27.01.2012, 16:40


Da er det fredag og helgen står for tur
I og med at jeg jobber annen hver helg, går det to uker mellom hver helg for min del.
Nå blir det godt med noen dager fri :grin:


I går ble det treningsfri, men det var langt fra planlagt.
Jeg kom til Elixia godt over to timer før jeg begynte på jobb, slik at jeg både skulle rekke en treningsøkt, dusje og spise før jeg startet.
Isteden ble jeg sittende å prate om livets betydning og filosofi. Før jeg viste ord av det hadde det gått to timer!
Riktig nok utrolig spennende og veldig hyggelig, men jeg ble litt irritert på meg selv for å ha glemt klokken helt og at treningen da måtte utebli.

I dag ble det 35 minutter morgenkardio.
Det var ikke akkurat på morgenkvisten, men da var likevel før første måltid.
Jeg gikk på hastighet 7,5 og stigning 3.
Senre i dag tar jeg igjen det tapte fra i går og tar meg en liten styrkeøkt på ben.
Jeg regner med at det blir knebøy, lår curl, benpress og lex extension.



Noen ganger er det greit med fast-food.
I dag ble det lunsj på knappe to minutter.
Jeg hav sammen noen grønnsaker på tallerkenen, tomat, gul, rød og oransje paprika og cherrytomater, hadde over to pakker med kyllingskinke og en enkel dressing. Dressingen lagde jeg av mager kesam i blandet litt kokosolje og godt med krydder: hvitløkspulver, chili, paprika, pepper og curry.
Enkelt, raskt og god.


Dere begynner nok å bli temmelig lei proteinrulle-maset mitt.
Jeg klarer ikke la være, det er jo så godt.
Jeg er avhengig og ruller i vei!
Originaloppskriften er denne, som er hentet fra Christina.
Jeg bruker aldri en oppskrift hundre prosent og har derfor laget min egen versjon.
Favoritten er nå blitt 4 eggehviter som jeg stivpisker før jeg har i 10 g kokosmel, 10 g pofiber, 2 ss sukrin, litt kanel og kardemomme, før jeg smører røren utover en bakeplate og steker på 200 grader i 12 minutter.
Det er viktig å rulle deigen sammen med en gang den kommer ut av ovnen. Legg så et kjøkkenhåndkle over rullen og la den kjøle seg ned en liten stund, før du så tar av bakepapiret og fyller rullen.
Dette blir en utrolig god og luftig proteinrull.


Du kan fylle proteinrullen med hva som helst, bare fantasien setter grenser.
I dag klarte jeg ikke bestemme, så jeg lagde like så godt tre ruller.
En fylte jeg med mager kesam og noras sukkerfri jordbærsyltetøy.
Rull nummer to fylte jeg med kanelkrem (skyr naturell iblandet kanel og sukrin).
Den tredje rullen ble fylt med mager kesam og blåbærsyltetøy.


Jeg ønsker deg en riktig fantastisk god helg :grin:
Kos deg masse.

Kristine

AnnetteHelene

27.01.2012 kl. 16:48
Så herlig Kristine:) Flink du er:) Ville bare ønske deg en strålende helg, håper du og din kjære koser dere:) Sender over en stor klem<3

tidfortrening - kristin

27.01.2012 kl. 17:44
Ha en fin helg!

Takk for at du deler tips!

27.01.2012 kl. 18:03
har testet proteinrullene, og har vel blitt litt avhengig selv! men jeg kan ikke ha dem i ovnen lenger enn 5 minutter, ellers blir den svidd. hvordan blir den når du steker den så lenge?

good helg :)

27.01.2012 kl. 18:50
Ville bare si at du aldri må slette bloggen, jeg får så mye inspirasjon, så det beste hadde jo såklart

hvert om du ikke sluttet før om mange år, men en gang må det jo ta slutt og da er det jo fint om

bloggen ikke ble slettet, slik at dine flott tips og oppskrifter blir bevart! Du er en utrolig inspirerende kvinne, husk det!

Heidi

27.01.2012 kl. 19:04
Trenger man ikke å bruke jbk mel eller fiberhusk?

Siri

27.01.2012 kl. 19:19
Rullen din er det beste jeg har testet. Jeg er avhengig selv.

Tusen, tusen takk :)

Marte

27.01.2012 kl. 19:44
i morgen - da skal jeg prøve disse rullene! (det har jeg forsåvidt tenkt i mange, mange dager nå... MEN i morgen - d er dagen!)

Thea

27.01.2012 kl. 20:20
Nå står proteinrullen til avkjøling, og det lukter skikkelig godt:-D Gleder meg til å smake!

Silje

27.01.2012 kl. 20:28
Dette skal testes, men skjønte det ikke helt.

Altså du ruller sammen "deigen" først, lar den ligge, også ruller den ut igjen for å fylle med innhold?

Silje

27.01.2012 kl. 20:31
.. og.. hvor mye er 10 g kokosmel i dl?
jegs piste proteinrull hver bidige dag før og elsker det! :D ha en flott kveld skjønne!

Camilla L

27.01.2012 kl. 21:53
kommer ikke til å bli lei av de rullene dine så er bare å kjøre på! Smakte den først i går og jeg er hektet! Ble en i dag pluss at jeg bakte en til ei venninne også.. hun ble frelst! hihi..

God helg:)

Kamillas treningsblogg

27.01.2012 kl. 22:23
Rullene er helt fantastiske :D

Goood helg til deg, kos deg masse med et par fridager :)

Cecilie Lykke

27.01.2012 kl. 23:23
Jeg elsker proteinrullen! Tror kanskje ovnen min er litt varmere enn gradene viser, for den blir veeldig porøs i enden og er vanskelig å rulle sammen uten at den knekker.. Med den funker fint som protein-"brød" og :-)
hopper innom for å ønske deg god lørdag! :D

28.01.2012 kl. 10:35
Kan du skrive om utdannelsen din og hvordan skole du går på osv? :-)

Rikke

28.01.2012 kl. 15:34
Hei. Jeg lurer veldig på hvordan du får i fyllet? Ruller du den utigjen etter avkjøling og

legger i fyll eller hva? :)

Ingvild :)

28.01.2012 kl. 15:34
Hei! :D

Kjempefin blogg, og utrolig mange gode og sunne oppskrifter! Jeg vil veldig gjerne teste ut mange av disse, men er ikke vandt med å bruke alle de forskjellige ingrediensene du bruker. Så jeg lurer på om du kan lage et innlegg der du skriver om de og legger ut link til hvor de kan kjøpes? Ingrediensene som blant annet sjokoladeprotein, kokosmel, mandelmel, sukrin, fiberfin, pofiber, stevia og alle de andre? Det hadde vært til stor hjelp! :D

Klem fra meg :-)

Signe

28.01.2012 kl. 21:03
Jeg er avhengig, seriøst... Spiser minst én hver dag! Fy søøørn så godt altså :-))) Og i tillegg er det jo såå enkelt!!

Ønsker deg ei kjempefin helg <3

Kristine

31.01.2012 kl. 12:06
Signe:

Så gøy!

Jeg er helt avhengig av rullen selv og har spist den hver eneste dag!

En kan jo fylle alt i proteinrullen :)

Ha en super uke!

Kristine

31.01.2012 kl. 12:12
Rikke:

Etter den av avkjølt, ja, ruller jeg den ut igjen, tar av bakepapiret og fyller den, ja :)

Kristine

31.01.2012 kl. 12:12
Anonym:

Jeg tar en bachelor i ernæring på Atlantis medisinske høgskole.

Kristine

31.01.2012 kl. 12:13
Ingvild:

Hei Ingvild, takk for koselige ord :)

Jeg har allerede skrevet to innlegg om dette, du kan lese de her

http://dedication.blogg.no/1298357079_sunne_ingredienser.html

http://dedication.blogg.no/1298924368_sunne_ingredienser.html

Kristine

31.01.2012 kl. 12:13
LovelyLiller.com:

Takk for det :D

Kristine

31.01.2012 kl. 12:15
Cecilie Lykke:

Varmen på ovner varierer jo, så da ville jeg stekt den litt mindre neste gang.

Ha den på nederste rille og stek i 8 minutter eller noe slikt.

Rull den sammen når den fortsatt er varm :)

Kristine

31.01.2012 kl. 12:16
Camilla L:

Godt det er flere.

Hihi... Vi får frelse verden :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:57
Silje:

Det er så å si ingen dl, men det er cirka en toppet ss.

Kristine

31.01.2012 kl. 14:57
Silje:

Ja, med en gang den kommer ut av ovnen, ruller du den sammen og legger et håndkle over.

Når den har avkjølt seg litt, ruller du den ut, tar av bakepapiret og fyller den :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:57
Thea:

Håper rullen smakte :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:57
Siri:

Å, så koselig å høre :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:57
Heidi:

Det er ikke nødvendig, men tilsett gjerne en ts fiberhusk :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:58
Anonym:

Tusen hjertelig takk for en fantastisk kommentar.

Nå fikk du frem en kjempe stort smil hos meg.

Tusen, tusen takk :)

Kristine

31.01.2012 kl. 14:58
Anonym:

Har du den nederst i ovnen.

Jeg har den tolv minutter, kanskje ovnen min er dårlig på varmen?!?
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits