PROTEINRIK MARSIPAN


God morgen.
Det er så deilig med påske og ferie.
Med påske hører også påskegodt.
Jeg har laget deilige marsipan egg.
De består av vaniljeprotein-marsipan dyppet i sjokolade og kokos.
Helt utrolig nydelig.

Proteinrik marsipan ala påskeegg

50 g mandelmel, eventuelt finmalte mandler
40 g vaniljeprotein
30 g sukrinmelis
10 dåper stevia vanilje
4 dråper mandelessens
Gul konditorfarge
1 -2 eggehviter

Sukkerfri mørk sjokolade
Kokos

Bland sammen mandelmel, vaniljeprotein og sukrinmelis.
Ha så i stevia, mandelessens, konditorfarge og eggehvite.
La marsipanen stå noen minutter i kjøleskapet før du former påskeegg.
Dypp eggene i smeltet sjokolade og rull i kokos.
Oppbevar kaldt.

Har du ikke vaniljeprotein kan du bytte dette ut med mer mandelmel.
Stevia og mandelessens er ikke nødvendig, men gjør oppskriften ekstra god.
Marsipanen er god som den er, men den er ekstra god dyppet i sjokolade og kokos.


Hele marsipanoppskriften inneholder:
320 kcal, 58 g protein, 7 g fett og 7 g karbohydrater.
Jeg fikk 28 påskeegg, noe som gir 11 kalorier per marsipanegg.

Nyt med dine nære og kjære.
Kristine

15 kommentarer
    1. Bare 320 kcal i hele oppskriften, da kan man spise opp alle 28 eggene uten dårlig samvittighet!

    2. Er det et spesielt vanilje proteinpulver du bruker? Jeg har Bakepro fra Xlife, med vaniljesmak 🙂 Tror du den kan brukes til dette? 🙂

    3. Disse så helt fantastiske ut 🙂
      Gleder meg til og lage disse når konkurransene er ferdig ;P
      Klem fra Lisbeth

    4. Leser bloggen din daglig. Utrolig mye bra her!
      Har et lite spørsmål. Kan jeg bytte ut vaniljeproteinet med noe? Evt sjokoladeprotein?

    5. Jeg elsker marsipan, men typen med mandelmel blir jo ikke akkurat som den med malte mandler. Liker dem begge på hver sin måte 😉 Takk for at du minte meg på at påske er marsipantid. Jeg må klart lage meg noe av det en dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg