www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

H-U-N-G-R-Y

  • 28.11.2012, 17:57


I dag har jeg en slik dag hvor jeg rett og slett aldri blir mett.
Har dere lest boken om 'Den lille larven Aldri Mett'?
Jeg fler meg akkurat som vr lille larve.
Magen blir aldri fornyd.
Jeg kjenner meg selv og min egen kropp spass godt at jeg vet det er bare gjre som den nsker.
Etter noen netter med alt for lite svn, hvor jeg da fler meg sliten, har jeg lett for at kroppen sier ifra i form av enorm sulte.
Det blir hvile og spise dag i dag :grin:
Masse med mat, avslapping og en tidlig kvelden gjr underverk.


Til middag laget jeg en kjempe god kylling rett.
Ovnsbakt kylling fylte med cottage cheese pesto servert med blomkl risotto, cherrytomater, asparges, avokado, valntter og to riskaker med ketchup og jarlsbergost.


Ovnsbakt kylling, eller ovnsbakt mat generelt, er noe jeg ofte lager.
Resultatet blir s og si alltid bra.
Det er mye lettere f et saftig resultat med kjtt / fisk / fugl ved ovnsbaking enn ved steking i panne.
Et ekstra pluss er det fordi maten lager seg selv i ovnen mens jeg kan gjre noe helt annet.


Jeg skar et dypt snitt i en stor kyllingfilet slik at den kun henger sammen i den ene ende.
Rr sammen cottage cheese, pesto og finhakket hvitlk.
Jeg brukte 2 ss cottage cheese, 4 ss pesto og 1 fedd hvitlk.
Fyll blandingen i snittet p kyllingfileten og legg p en bakeplate.
Stek p 170 grader i cirka 20 minutter.
Jeg la noen asparges p bakeplaten etter at kyllingen hadde stekt i 10 minutter.


Blomklrisotto, utrolig godt og raskt laget.
Riv blomkl.
Ha den i pannen sammen med litt olje og finhakket hvitlk og chili.
Stek noen minutter til blomklen har blitt myk.
Jeg hadde oppi en ss med tomatpure og litt oregano p slutten av steketiden.


Til dessert laget jeg bakte fiken.
Fiken snittes i fire slik at de s vidt sitter sammen i enden.
Legg p en bakeplate, str over sukrin og ha i ovnen p 200 grader.
Jeg var utlmodig (les: sulten) og klarte ikke vente mer enn et par minutter. Opprinnelig vil jeg anbefale ha fiken i ovnen i 10 minutters tid.
Etter 2 minutter ble fikenen kun lunken. Har du den lenger vil den bli varm, saftig og blt.
P toppen har jeg sukkerfritt syltety, cottage cheese, sjokoladesaus (mocca-protein, kakao, sukrinmelis og philadelphia) og hakkede mandler.


Fiken er en st frukt som inneholder mye kostfiber
En ny amerikansk studie pstr ogs at fiken er en av de beste antioksidantkildene vi kan f i oss. I tillegg inneholder frukten godt med kalium og magnesium.
For oss nordmenn er kanskje trket fiken er mer kjent enn den ferske.

Jeg forbinder fiken, bde den ferske og den trkede, med jul.
Den trkede versjonen er en del stere enn den ferske.
Trket fiken er supert som snacks.
Fersk fiken derimot, synes jeg er best servert sammen med noe annet.



N tror jeg jammen at jeg m lage meg noe mer mat.
Jeg er sulten igjen!
Ha en riktig god kveld :grin:

Kristine 

INGER H.

28.11.2012 kl. 18:13
Omg, JA, snn har jeg det ogs noen ganger (fles nesten som om LilleLarven er biografien om meg!). Eller, egentlig ganske ofte... Haha. Godt hre at jeg ikke er alene om den flelsen :)

skraatak85

28.11.2012 kl. 18:16
Kan ikke du starte kafe?

Anonym

28.11.2012 kl. 18:22
Synes fiken ser s kvalmt ut jeg :P Hva smaker det ?

Maja Nordic

28.11.2012 kl. 18:24
Det samme hadde jeg i dag - slappe av, bake, koke og glede meg :)

Du ser utrolig pent p denne bilden, Kristne! :)

Klem!

Tone

28.11.2012 kl. 18:26
Godt det ikke bare er meg som fler meg s sulten noen dager at jeg aldri blir mett ;). Men kommer nok bla. av for lite svn tror jeg.

Mye god mat du lager :)

Lise

28.11.2012 kl. 18:41
haha, har samme problem! Blir aldri mett ( bare visst jeg spiser utrolig mye) :)

audm

28.11.2012 kl. 18:53
du spiser jo masse hver dag da..

Othilie Ulvedalen

28.11.2012 kl. 19:25
Har akkurat samma flelsen idag sjl! Men jeg har ftt lite svn for tiden ogs :(

Nathalie Dahl Naalsund

28.11.2012 kl. 19:45
ah, det finnes slike dager ogs ja! :) hadde det slik konstant i hele september mned jeg - og syns nesten det var litt ekkelt? flte meg s ukomfortabel liksom? :s Men uansett, viktig hre p kroppen sin da:) du er utrolig flink til det!

Guro

28.11.2012 kl. 20:38
Hvor kommer genseren din fra? Kjempestilig:-D Jeg vil ogs ha!!! :-)

Lene

28.11.2012 kl. 21:17
Hvilken pestotype anbefaler du?

Sigrun

28.11.2012 kl. 21:27
Imponert over at du er s flink til lytte til kroppen din!:) det er viktig! Utrolig morsomt lese om lille larven aldri mett, for haha jeg bruker alltid den til beskrive meg selv:P godt jeg ikke er alene om spise mye mat:)

Karoline

28.11.2012 kl. 22:23
Jeg har akkurat samme dag i dag! Mistenker en viss tante som kommer p besk snart :c

vre sulten hele tiden er virkelig ikke snilt mot det strange studentbudsjettet mitt xD

Helsebloggen Lovelyliller.com

28.11.2012 kl. 22:43
har det slik noen dager - da er det bare hive innp :)

Vilde

28.11.2012 kl. 22:56
Lene: N vet jeg ikke om du spr etter god smak eller godt nringsinnhold, men her er i hvert fall en test av pestoer; http://bramat.no/kosthold/tester/737-bramat-tester-pesto

I testen ble produktene ble rangert etter fett og protein-innhold (hy andel av fett og protein vs. karbo trakk opp). Hvis du blar nedover kan du se fullstendig nringsinnhold i alle typene hvis det er det du tenker p:)

Jeg sverger til Barilla i Pesti alla Genovese, synes den er best p smak. Har ogs smakt Coop Pasta alla Genovese ("Smak forskjellen") og Eldorado Pesto Genovese, de er ganske gode de ogs. Ellers har jeg ikke smakt noen av de andre i testen. Eneste pestoen jeg har smakt utenom som jeg virkelig ikke synes var god var Jamie Olivers Pesto Genovese. :-)

Maria

29.11.2012 kl. 00:54
Hei!

Nr du baker kyllingen i ovnen, steker du den frst i panne slik at den fr stekeskorpe? Mener ha hrt at kylling og kjtt generelt blir trt hvis man ikke gjr det, og ender derfor alltid opp med steike p panne frst ;)

Lena

29.11.2012 kl. 06:12
Hei Kristine! Vil frst bare si at du har en helt super blogg. Veldig inspirerende og du er ett kjempeforbilde for meg. Har forskt finne innlegget hvor du har lagt ut de viktigste ingrediensene du bruker. Kan du legge ut linken til innlegget? P forhnd tusen takk og riktig god adventstid! Gleder meg til nye innlegg!

Helene

29.11.2012 kl. 10:42
Snn tror jeg at vi alle har det en gang i blant, og da er det jo for en grunn! Du er et veldig fint sunt og fint forbilde Kristine, er innom her flere ganger daglig:) Du lager s mye god mat! Blir inspirert av kreativiteten din. Du har hjulpet meg til tenke positivt og mer fornuftig p veldig mange omrder, du er til hjelp for fler enn du tror, tror jeg! Nr jeg klikker meg inn p bloggen din blir straks dagen mye bedre, og det er helt sant! Ha en fin torsdag, solen skinner og i morgen er det fredag til og med! Og s kommer frste desember! Jaaa <3 Det var et veldig fint bilde av deg forresten:) Uvant med noe annet enn treningsklr, hihi!

rannveigmarlene

29.11.2012 kl. 11:36
Mmm, s deilig ut! Ja, det kjennes fort nr man har sovet lite og kroppen trenger komme seg:) Blir umettelig selv, haha ^^

Fint bilde av deg! :)

Camilla

29.11.2012 kl. 14:01
Er blitt s glad i denne bloggen, du er et fantastisk forbilde:)

Linda

29.11.2012 kl. 15:38
I dag skal jeg prve oppskriften din med kylling, cottage cheese og pesto. Gleder meg :)

Margrete Hjellen

29.11.2012 kl. 15:57
"Lille larven aldri mett" var en av mine yndlingsbker da jeg var lita, hihi <3

Cecilie

29.11.2012 kl. 21:56
Hvor er genseren din fra? Fin genser og fin blogg:)

Hper p svar:)

Cecilie Lykke

30.11.2012 kl. 11:36
Ovnsbaker s si alt av kjtt utenom burgere nr jeg lager det :-) Kyllingen med cottage cheese og pesto skal jeg teste ut, ser jo supergodt ut.

Ingrid

04.12.2012 kl. 09:17
Hvor kommer genseren din fra? Den var s fiin og s skikkelig god ut.

Tonje

07.12.2012 kl. 17:29
dette ble dagens middag! Kjempegodt! Takk for tips! :D
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits