HJERTELIG KAKE

Hva med en å overraske kjæresten, en venninne, mamma, en kollega eller noen andre du er glad i morgen på selveste Valentine?
Kanskje med en deilig hjertekake?
Laget med ekte kjærlighet ♥ 
Sunn, god og proteinrik er den også.


Jeg jobber hele torsdag ettermiddag og kveld.
Dermed blir det ingen Valentines kveld på meg og PØ.
Vi jukset og tok det i går kveld isteden.
Da vartet jeg opp med en veldig god trelags is-hjertekake :grin:
Vanilje, jordbær og sjokolade.
En real fest kake.

Trelags hjertekake
til 2

Isbunn
200 g skyr naturell, eventuelt kesam
2 ss melk
1/2 ts vaniljepulver
1 ss sukrinmelis

Bland alt sammen og ha over i en form.
Det kan lønne seg å ha plastikkfolie i formen slik at det blir lettere å få den opp.
Sett i fryseren i 20 minutter.


Jordbærsaus

100 g frosne jordbær

Tin jordbærene.
Jeg brukte mikroen.
Mos den med en gaffel og ha sausen over skyrisen.
Sett i fryseren i 20 minutter

Sjokoladeglasur
4 ss kesam
2 ss kokosolje, eventuelt smør
2 ss kakaopulver
2 ss sukrinmelis
4 dråper stevia sjokolade

Smelt kokosoljen og rør inn kakao, sukrinmelis og stevia.
Tilsett så kesam.
Ha sjokoladeglasuren over jordbærsausen og sett kaken i fryseren minimum 1 time.
Kaken kan gjerne lages dagen i forveien og stå lenger i fryseren. Husk da at den må stå i romtemperatur i cirka 20 minutter for å tine før den nytes.


Jeg toppet kaken med varme jordbær og helte litt jordbærsaft rundt kaken.
Lekkert og godt.
Håper det smaker :razz:

Kristine ♥ 

14 kommentarer

Siste innlegg