PAKKE OG MAT


Trøtt morratryne.
Jeg startet dagen med en god kopp proteinkaffe.
20 g mocca-protein blandet med 0,3 dl vann og 4 dråper stevia sjokolade, ha så i svart kaffe.
Ja, jeg er avhengig :grin:
Deretter tok jeg meg en tur ut i finværet.
Jeg hadde nemlig fått en hentelapp fra posten, og den måtte jo hentes med en gang.
Dermed fikk jeg meg en 30 minutters power walk på morgenkvisten.


Dagens pakke fra iHerb:
Flytende kokosolje
Denne er genial. Jeg bruker mye kokosolje, men den må alltid varmes opp før den kan brukes i og med at den er i fast form. Nå kan jeg endelig bare bruke den direkte.
Tørket tomat
Helt naturlig og inneholder ingen andre ingredienser enn tomat.
Super cookies
Dette er rå sjokoladekjeks-biter.
Ingrediensene er så enkle og sunne som kokos, sesamfrø, dadler og kakao. Og de smakte godt, jeg har allerede testet!


Til lunsj laget jeg en thai inspirert kyllingrett som jeg serverte med ovnsbakte grønnsaker, poteter, hvitløksdressing og maiskolbe.
Bruk ønsket grønnsaker, jeg brukte gulrot, løk og paprika som jeg skar i skiver. Ha de så på en bakplate og strø over hvitløkskrydder.
Legg poteter og en maiskolbe på bakplaten med grønnsakene.
Stek på 200 grader i 20 minutter.
Hvitløksdressingen er mager kesam som jeg blandet med finhakket hvitløk, litt limesaft og pepper.


Kyllingfileten la jeg i en form med kokosolje, limeskiver og limesaft.
Deretter strødde jeg over revet kokos.
Ha i ovnen på 200 grader i 15 -20 minutter, altså sammen med resten av tilbehøret.
En saftig, søt og syrlig kyllingvariant.


Det ble en bakerunde etter lunsj.
Sjokobananmuffins.
Jeg brukte denne oppskriften.
En muffinsgjenganger. Resultatet blir alltid bra.


Dagens dessert ble dermed sjokobananmuffins med eple, kesam, cottage cheese, kanel, tørkede tranebær, peanøttsmør, rått cashewnøttsmør, kanel og et dryss kakaopulver.
Så mye godt på en tallerken!


Nå skal jeg komme meg på jobb.
Ha en fortsatt strålende tirsdag :grin:
Solen skinner. Skinn med!

Kristine

34 kommentarer
    1. Fikk den i går faktisk, så er veldig fornøyd! Gjør ikke noe at jeg må vente en stund i og med at det er så rimelige priser ellers 🙂

    2. siljeeira:
      Jeg kommer helt klart med en kokebok. Det er et stort mål og ønske, jeg vet bare ikke helt når enda. Men i løpet av et par år 🙂

    3. Ingrid:
      Nå måtte jeg le. Godt å høre at det er flere som er proteinkaffe avhengig 😉
      Utrolig koselig å lese dine ord, både om proteinpulver og kokeboken. Jeg har en plan om å gi ut kokebok, det er bare at tiden ikke strekker helt til for tiden. Men jeg kan love deg at det kommer en kokebok i løpet av et par år, jeg vet bare ikke helt når.
      God kveld Ingrid 🙂

    4. Lisa:
      Ja, noen ganger er en pakke skikkelig treg!
      Jeg tror det er i tollen det stopper opp! Håper du får den snart 🙂

    5. Anonym:
      Det er en grunn til at jeg har brukt myoProtein så lenge, nettopp fordi det er det eneste pulveret som faktisk smaker skikkelig godt. Jeg har dessverre ingen andre å anbefale.
      Mandelmel er fettredusert, mens kvernede mandler inneholder mer fett, men ja, det blir en del av det samme 🙂

    6. Miriam:
      Aner ikke.
      Jeg tester aldri 1RM.
      Faktisk bryr jeg meg ikke om hva jeg løfter i antall kilo, jeg vil trene muskulaturen og ikke egoet 🙂

    7. Lene:
      Takk for hyggelig kommentar og tips.
      Jeg spiser sjeldent ute, i så fall er det som regel sushi. Men jeg vet at bit har helt ok salat, du kan man jo velge selv.
      God kveld 🙂

    8. Elsker bloggen din! Du er en utrolig inspirasjonskilde 🙂 Spiser sunnere enn noensinne takket være deg og din blogg. Keep it up! Forresten så kan jeg tipse om enn veldig god og sunn salat jeg spiste til lunsj jeg spiste igår på Bagel & Juice i Vika. Smart trening salat som besto av bl.a. ferske spinatblader, kylling & feta, avocado og gresskarkjerner. Den smakte helt nydelig. Veninnen min spiste den andre salat med laks, egg, avocado og valnøtter. Har du noen andre steder i Oslo som tilbyr gode, sunne salater?? Stor klem til deg!

    9. Utrolig pen blog! Vurderer å bli fast leser! Selv har jeg ikke blog selv, men hatt så flaks å har funnet en veldig god konkuransse hvor du kan vinnne en sykel 😀 Jeg har kjempe lyst på ny sykel, så håper jeg vinner. Men kanskje du er mer heldig? Prøv da vel du også! 🙂

    10. Hei!
      Liker bloggen din veldig godt! Kan jeg spørre om hva du tar i 1RM i benk, vanlig mark, og knebøy? 🙂

    11. Hei 😀
      Har tenkt å kjøpe meg proteinpulver, men er evig fattig student! Så lurte på om du visste om noe billig, men bra proteinpulver, gjerne mocca eller mørk sjokolade.
      Og en annen ting, kanskje er jeg dum nå, men når du bruker mandelmel, blir det noe av det samme som å kverne mandler? Hehe :))

    12. Hei!
      Bestilte 3 pakker fra i herb samme dag slik at jeg holdt hver pakke under 200 kr! Den ene kom frem lørdagen og de andre har fortsatt ikke vist seg 🙁 Over to uker siden jeg bestilte.. Har du opplevd dette når du har bestilt flere pakker på likt?

    13. Superduper fin side! Selv blogger jeg ikke fortiden. Fant imidlertid en bra konkuranse du burde bli med på! Er sånn du kan vinne gave kort! Kanskje du har flaks? 😀

    14. Proteinkaffe på morgenen MÅ til <3 Er til din fortjeneste Kristine at jeg tilslutt valgte å teste ut proteinpulver selv! Husker jeg syntes kaffen så helt nydelig ut, samt at du stadig postet oppskrifter med bruk av proteinpulver eller bakepro. And after that; I was hooked! Haha, nå er proteinpulver et av de produktene jeg ikke lenger klarer meg uten 🙂 Så mange variasjonsmuligheter man har for å kan bruke det i matlaging, til kos og hverdags! Helt genialt 😀 Uansett; som mange av de overstående her har gått inn på, så støtter jeg fullt og helt ideen om at du burde utgi kokebok! For som sagt, du har nok inspirert mange med dine fristende retter og tips til hvordan en kan leve både godt og sunt; også med kosemat som inngår i kostholdet 🙂 Jeg hadde selv kjøpt den - tvert 😉 Ha en flott kveld videre, Kristine! 🙂

    15. Åhh, ja du skulle gitt ut en kokebok, jeg stemmer JA for det:)
      Masse deilig matbilder her også, kjenner det er bra jeg skal ha middag om ikke så altfor lenge:D
      Iherb-Love er aldri feil, jeg venter også en pakke! Måtte den komme fortere enn fortest!
      Håper du får en fin tirsdag, av det som er igjen av den <3

    16. Hvis fotballfrue kan gi ut kokebok, så kan hvertfall du! Du er så utrolig flink og kreativ på kjøkkenet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg