DOBBEL APPELSIN GLEDE


Jeg laget en ny versjon av appelsinfromasjen.
I dag toppet jeg den med appelsingele.
Dobbel appelsin glede  :grin:
Appelsinene er så gode nå på denne tiden av året.
Da er det bar å hive innpå.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker appelsinene best naturelle, men denne desserten kommer på en god andreplass.

Dobbel appelsin dessert

Appelsinfromasj
1 porsjon, oppskriften finner du her

Appelsingele
4 appelsiner, eventuelt appelsinjuice
3 gelatinplater
1 dl varmt vann
1 ss sitronsaft, kan sløyfes
1 ss sukrin gold

Lag appelsinfromasj.
La den stivne.

Legg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter.
Ha de så over i det varme vannet slik at de smelter.
Press all saften ut av appelsinene.
Bland appelsinsaften med sitronsaft og sukrin gold. Tilsett så den smeltede gelatinen.
La geleen avkjøle seg en halv times tid før du heller den over appelsinfromasjen.
Etter en times tid i kjøleskapet er den klar.
Nyt.


Ha en riktig fin påskeaften.
Kos dere med påskeegg, sol og kjære mennesker  :grin:
Det skal jeg.

Kristine

38 kommentarer

Siste innlegg