LEKKER MINESTRONE

Da er det tid for kjøttfri mandag igjen!
I dag laget jeg en lekker Minestrone.
Minestrone er en italiensk suppe som rett og slett betyr ‘tykk suppe’.
Den består av grønnsaker, som regel etter sesong, pasta og bønner.
Suppen både ser og smaker nydelig.


Dette er rimelig, enkel og sunn mat.
Lag gjerne en dobbel eller trippel porsjon. Suppen holder flere dager i kjøleskapet og kan også fryses i porsjonsstørrelser.
Jeg har brukt både hvite og røde bønner i oppskriften. Du kan kun bruke en bønnetype, eller du kan bruke linser om det er ønskelig.
Jeg valgte egg nudler istedenfor vanlig pasta. Disse inneholder mer protein og øker den helhetlige ernæringsmessige kvaliteten på suppen. Du kan gjerne bruke fullkornspasta eller vanlig pasta om du ønsker det.
Håper det smaker.

Minestrone suppe
Til 1 porsjon

1 ss olje
1 fedd finhakket hvitløk
1 cm finhakket chili
1/3 pure
1/3 squash
1 liten gulrot
1 buljongterning
1,5 dl vann
100 g hakkede tomater
50 g tørr pasta, jeg brukte egg nudler
1/2 boks røde bønner, ca 150 g
1/2 hvite bønner, ca 150 g

Hakk grønnsakene i biter.
Ha olje i en kjele, og fres hvitløk og chili et minutts tid.
Tilsett buljongterning, vann og hakkede tomater.
Kok opp og la det koke i 5 -10 minutter.
Tilsett pasta og kok til pastaen nesten er ferdig, koketiden står på pakken.
Ha så i bønner og kok et par minutter til.
Smak til med salt og pepper, og server.


Som en søt avslutning på måltidet ble det en melkesjokolade-peanøttsmørbar.
Denne er søt og god.

Håper du har hatt en herlig start på uken.
Nå skal jeg avgårde for å få unnagjort dagens treningsøkt.
Dette blir en bra uke dere :grin:

Kristine

12 kommentarer
    1. Line:
      Jeg spiser på en måte som er spesialtilpasset meg, min kropp og min hverdag. Ønsker du hjelp til å få spesialtilpasset et kosthold, kan jeg hjelpe deg, men mitt kosthold er mitt for meg 🙂

    2. Jeg vet at du ikke teller kallorier, men kan du skrive kjapt et eksempel på hva du f.eks spiser på en dag. Lunsj, middag, kvelds, eksempel på dessert, og når tid spiser du desserten?etter middag eller kvelds?

    3. Jeg har også på følelsen at dette blir en meget vellykket uke! Hurra for godfølelsen!:-D Avgårde på trening her også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg