EN SÅNN DAG

I gårsdagens innlegg skulle aldri skrytt av at jeg ikke har hatt hodepine på en stund.
Kvelden i går og hele dagen i dag har jeg hatt en enorm hodepine! Det er alt oppslukende! Jeg bare vil ligge i sengen!
Jeg lurer på om det er kroppen som forteller at jeg spiste mat den ikke liker, når jeg var hundepasser hos mamma i helgen. Det ble nok for mange boller med vaniljekrem på mandag. Jeg er sensitiv til en del matvarer, men så ille pleier det ikke å være!


Til lunsj gjorde jeg ekstra stas på meg selv.
Vanligvis blir lunsjen veldig enkel. Ofte middagsrester, egg, speltlomper eller annet raskt og godt.
Siden jeg har en sånn synes-synd-på-meg-selv-dag, laget jeg noe ekstra godt til lunsj; enchiladas!


Stek kyllingbiter eller karbonadedeig i en panne med litt olje. Ha gjerne i sopp og hakket løk.
Ha i tacokrydder og tacosaus.
Fyll lefser, jeg brukte lomper, med kyllingblandingen og legg dem på en bakplate.
Topp med ost, finhakket tomat, koriander og løk. Eller bare ost om du vil gjøre det enkelt.
Stek i ovnen på 200 grader i 5 -10 minutter.
Så godt!


Bortsett fra å jobbe, spise, sove og klage over hodet mitt, har jeg også vært en tur hos Klinikk for Alle.
En ny runde med trykkbølgen!
Det forventes å ta tre til fire behandlinger før man merker en effekt. For en utålmodig sjel som meg, virker det lenge!


Som nevnt tidligere har jeg et samarbeid med Klinikk for Alle på Høvik.
Jeg har to behandlingsmål:
– Forbedre min kroniske benhinnebetennelse slik at jeg endelig kan løpe igjen .
– Jobbe med hoften min. Jeg har tidligere røket en muskel i hoften, som blant annet gir smerte og gjør at jeg ikke har god nok bevegelsesutslag til for eksempel å trene knebøy.

Jeg håper inderlig at jeg vil få forbedringer.
Et sterkt ønske er å løpe et maraton etterhvert. Jeg krysser fingrende!


Sjokoladekakedeig med kakaonibs, ferske fiken, plommer, eple og sharon nytes i dette øyeblikket.
Det ble dessert før middag i dag!
Fordi det er en sånn dag :razz:
Har du lyst har du lov!

Jeg vet mange er skeptiske til kakedeig laget av bønner.
Prøv og du vil bli frelst!
Dere har gitt meg mange positive tilbakemeldinger på denne oppskriften, tusen hjertelig takk.
Det er alltid gøy å dele oppskrifter når de blir brukt og blir tatt godt imot.

Sjokoladekakedeig

1 boks hvite bønner eller kikerter
2 -4 ss melk
1 ss kokossmør, kan sløyfes
20 g mocca-protein, kan sløyfes
2 -3 ss kakaopulver
2 ss sukringold, eller sukrin
1/2 ts vaniljepulver, eller noen dråper stevia
1/3 ts salt

Hell av vannet på bønnene og skyll dem godt under kaldt vann.
Mos bønnene med en stavmikser eller en foodprosessor.
Ha i melk, smeltet kokossmør, proteinpulver, kakaopulver, sukringold, vaniljepulver og salt.
Miks godt sammen.
Om du ikke ønsker å ha proteinpulver i oppskriften kan du droppe dette, da bruker du kun et par spiseskjeer med melk og tar litt ekstra med kakaopulver.
Nyt kakedeigfesten!

Kristine

29 kommentarer
    1. Hei! Fortell gjerne om hvordan behandlingen virker på deg. Jeg har også kronisk beinhinnebetennelse, og jeg prøvde trykkebølge 2/3 ganger. Det var bare s UFATTELIG vondt!! Jeg tok ikke flere behandlinger for jeg merket ikke
      Noe forskjell heller..

    2. karoline:
      Jeg vet at noen av klinikkene deres gjør det. Tror blant annet Majorstuen gjør det. Såler er et utrolig hjelpemiddel for mange 🙂

    3. Karen:
      Tusen takk for kjempe koselige ord.
      Ja, jeg tror du kan steke den. Prøv 180 grader i 12 -20 minutter avhenger av hvor godt stekt du vil ha den. Si ifra hvordan det går 🙂

    4. Dette så veldig godt ut! Du er alltid så inspirerende og positiv, skulle vært flere som deg Kristine! 🙂 Lurte på om kakedeigen blir like god om den stekes som en vanlig kake? Eventuelt hvordan, hvor lenge? 🙂

    5. Håper behandligen funker for deg 😀
      Vet du om klinikk for alle driver med såler? Kan du spørre de om det funker? Jeg over pronerer og har beinhinnebetennelse :S

    6. Linda Marie Stuhaug:
      Å, så gøy å høre frøken!
      Ja, bønner er virkelig utrolig godt. Nesten for godt til å være sant. Hvordan kan bønner gjøre baksten så saftig og god?!?!
      Ha en super duper dag 🙂

    7. Sofia:
      Jeg har lest noe om det, ja. Men ut i fra den forskningen jeg har sett er resultatene veldig sprikende. Jeg tror riktig nok at noen matvarer gir hodepine hos meg også.
      Godt du har funnet ut av problemene dine 🙂

    8. Celine:
      Kommer ann på hvor sulten jeg er. Noen ganger er det rett etter hverandre. Andre ganger et par timer. Sulten gir alltid svare 🙂
      Takk. Jeg prøver å få svart på kommentarene hver dag 🙂

    9. Linn Høyem:
      Å, så fantastisk høre Linn. Herlig at du har blitt bra og at du er strålende fornøyd 🙂
      Jeg krysser fingrende for at jeg får samme resultat. Hurra! 🙂

    10. Jeg sverger til trykkbølgebehandlinger! Slet veldig med beinhinnebetennelse for noen år siden,og det var så ille at jeg knapt klarte 2min i saaaaakte jogg før beina nesten tok livet av meg, Etter 4-5 behandlinger med trykkbølge og nåler kunne jeg løpe smertefritt,og har ikke hatt problemer siden. Dette var i 2010-2011,så jeg er strålende fornøyd! Fikk samme behandling for en like vond skulder,med like bra resultat 🙂

    11. hvor lenge er det mellom middag og dessert hos deg? hehe :)du er forresten utrolig flink til å svare på kommentarer, liker det!

    12. God bedring!
      Maten så forresten supergod ut, og den kakedeigen skal jeg garantert prøve en gang i nærmeste framtid – elsker når usunne bomber kan gjøres sunne, mmm!

    13. Har du lest noe om forsinka igg reaksjoner? Kan høres ut som om det er det du sliter med. Har det samme selv. Gluten gir den verste hodepine og muskelømmet. Håper du er bedre i morgen 🙂

    14. Det er takka vere deg og DENNE oppskriften eg fekk augene opp for å bake / lage desserter med bønner i for en stund tilbake 🙂 Har bakt masse med det i ettertid, og det gir en utrulig god fylde og konsistens i baksten! Eg slik tallerken hadde passa ypperlig her hos meg no, lyst på både frukt og sjokolade så da er det spørst om eg må gjere noke med det 🙂

    15. Hei Kristine! Jeg ba PØ videreformidle dette, men i fare for at han kan ha glemt det, ville jeg bare si at flere bilder av Mildred og Spera er sterkt ønsket 😀

    16. Jeg har hatt veldig god effekt med trykkbølge. Jeg elsker å løpe og jeg løper masse. Jeg kunne ikke løpe noe før men etter behandling kan jeg løpe hver dag uten problemer. Jeg håper du får god effekt. Jeg tror du hadde passet godt til å løpe maraton eller andre stafetter 🙂

    17. enchiladas er så sykt godt !!
      Så veldig godt ut med den frukten du dyppet i kakedeig, aldri prøvd å dyppe i det før.. Må vell prøve det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg