VAFLER ER GODT

Jupp, vafler er veldig godt!
Dermed ble det vafler som brunsj i dag :grin: 
Jeg har en lang arbeidsdag. Dermed unnet jeg meg selv en god brunsjpause.
Gode og sunne vafler, med deilig topping. Da ble arbeidskonsentrasjonen ekstra bra etterpå!

Vafler
4 plater

2 egg
1,5 dl melk*
30 g vaniljeroten**
40 g havremel***
10 g mandelmel****
1/2 ts kardemomme
1/2 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene og la de svelle et par minutter.
Stek som vafler. Jeg bruker litt meierismør i vaffeljernet.
Spis!


Alternativer:
*for en melkefri variant kan du bruke kokosmelk, havremelk eller andre melketyper. Vann kan også brukes, men det gir en litt tam smak.
**har du ikke vaniljeprotein kan du bytte det ut med en annen tørrvare og 1 ss sukrin+. Bakeprotein, mer havremel, speltmel eller lignende
***havremel kan byttes ut med annen tørrvare som speltmel, bokhvetemel eller hvetemel
****mandelmel kan byttes ut med mer havremel eller en annen tørrvare

Dere har ønsket at jeg kommer med alternative ingredienser på oppskriftene mine. Dermed vil alle oppskrifter fremover komme med en alternativ-liste.


Mine vafler ble servert med Røros rømme, sukkerfritt jordbærsyltetøy og Justin’s nut butter med sjokolade.
Det kan jeg love dere var godt!

Jeg har fortsatt to timer igjen av arbeidsdagen, så tar jeg helg. Været har vært strålende i hele dag. Jeg håper jeg rekker å komme meg en tur ut, før solen går ned!
Ha en super duper fredagskveld dere.
God helg!

Kristine

16 kommentarer

Siste innlegg