ENKEL SCONES

SAMSUNG CSC
Sconsene fra frokosten i dag morges ble virkelig en suksess! De ble saftige og gode. Også er de utrolig enkle å lage. Du trenger bare cottage cheese, egg og mel! Jeg hadde i tillegg litt salt og bakepulver i, men dette er ikke nødvendig. Her har du nystekte, sunne og gode scones på en halv time! Det blir populært både til frokost, lunsj, kveldsmat eller i matpakken.

SAMSUNG CSC
Enkel Scones

2 egg
80 g cottage cheese eller kesam
80 g mel: jeg brukt 40 g havremel, 20 g fiberfin og 20 g speltmel
1/2 ts salt
1 ts bakepulver

Ha egg og cottage cheese i en bolle. Her kan du velge å bruke en stavmikser for å få ut klumpene av cottage cheesen. Jeg gjorde ikke det. 
Tilsett resten av ingrediensene. La røren svelle i 5 minutter.
Ha deigen på en bakepapirkledd stekeplate. Form en runding som er cirka 2 cm tykk. 
Stek på 200 grader i 25 minutter.
​Avkjøl. 

SAMSUNG CSC
Lag gjerne en dobbel eller trippel porsjon når du først er i gang, så har du til flere måltider. Topp med hva enn du måtte ønsker, spis og kos deg! 
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Disse var veldig gode, og perfekte i matboksen! I tillegg var de enkle å lage. Digger oppskriftene dine! 🙂 Det jeg lurte på var om det gikk an å fryse disse?

    2. synne:
      Du kan absolutt få dem til! 🙂
      Jeg lager en stor scones, som da deles i fire. Hver av de fire bitene gir to skiver, så denne oppskriften gir åtte “skiver” scones som du ser på bildet 🙂

    3. Hei,
      Dette kan jeg kanskje få til 😉 Ser godt ut!
      Lurer på om oppkriften er til flere scones, eller er det en stor? Evt. hvor stor blir den?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg