www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KOM I GANG MED PULL UPS

  • 05.10.2016, 17:05


Det mest stilte treningssprsmlet jeg fr som personlig trener, er hvordan en kommer i gang med pull ups. 

SAMSUNG CSC
Jeg har p meg Skins A400 Long Tights og Squat-Queen singlett.

Mitt beste tips her er starte med negative repetisjoner. Det vil si at du klatrer eller hopper opp til den verste posisjonen i pull ups, alts der hvor du har haken over grepsstangen. Denne posisjonen ser du p bildet over. Deretter senker du kroppen rolig p vei ned til sluttposisjonen. Denne posisjonen ser du p bildet under. S gjentar du. Du klatrer eller hopper opp til startposisjon og senker deg rolig ned fra stangen. Forsk bruke rundt 20 sekunder p vei ned. Gjenta 4 -5 ganger fr du tar en pause og deretter gjentar hele frekvensen 2 -3 ganger, alts 4 -5 repetisjoner av 2 -3 sett.
Det hres kanskje veldig lett ut, men jeg kan love deg at det er mye tyngre enn hva du skulle tro! 

Er du allerede god i pull ups med vil ke antall repetisjoner, kan du legge til en negativ pull ups p siste repetisjon i hvert sett. Du tar alts det antall repetisjoner du klarer, men p siste repetisjon senker du deg rolig og kontrollert ned.

SAMSUNG CSC
Som med alt annet, er det slik at du blir god p det du gjr. Jeg anbefaler at du trener pull ups to til tre ganger i uken. Aller helst med minimum en hviledag mellom. Husk at du ogs m trene andre styrkevelser som styrker opp rygg og skuldre som nedtrekk, stende roing og revers flyes.
Lykke til :grin:


Kristine ♥

Kristin Haugen Granli

05.10.2016 kl. 18:39
Mange gode tips! Eventuelt negative chins/pullups med ekstra vekt? Og generelt kt belastning p chins/pullups:)

For klare pullups/chins anbefaler jeg ogs gjre dravelser i tillegg; nedtrekk, ulike varianter av roing, samt skuldervelser; f.eks. militrpress:)

Kristine

05.10.2016 kl. 21:43
Kristin Haugen Granli:
Jeg skriver en del av det du sier ;) Hihi...
Ekstra vekt er ogs et fint alternativ nr man begynner klare et par chins / pull ups :)

Mari

05.10.2016 kl. 19:19
Takk for gode tips :-)

Kristine

05.10.2016 kl. 21:43
Mari:
Bare hyggelig Mari :)

Anastasia

05.10.2016 kl. 20:01
Knall bra. Ble skikkelig inspirert n :-D

Kristine

05.10.2016 kl. 21:40
Anastasia:
S moro! Ta en pull ups i morgen :)

Karoline

06.10.2016 kl. 11:19
Prvde meg p dette n. Jvlig tungt!! Haha!

Kristine

07.10.2016 kl. 18:22
Karoline:
Hihi... Tungt er bra :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits