www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

INTERVALLER P ROMASKIN

  • 17.02.2017, 15:47


I dag fikk jeg med meg bestevennen p en treningskt. Det er s moro trene sammen :grin: Vi tok oss en rask styrkekt p ben og avsluttet kten med intervaller p romaskin. 

Romaskin er et genialt verkty! Her kan du virkelig f hy puls og kjrt hele kroppen! Det sies at du bde kan f hyere puls og forbrenne flere kalorier ved bruk av romaskinen kontra andre kondisjonsapparater som tredemlle og spinningsykkel. I tillegg er romaskinen en sknsom kondisjonsform med lite risiko for belastningsskader og du fr trent store muskelgrupper som rygg, skuldre, legger, mage og lr. 


I teorien kan du gjre akkurat de samme intervallene som du kjr p tredemllen, ellipsemaskinen eller spinningsykkelen, p en romaskin. Her finnes det utallige muligheter og variasjoner. I dag kjrte jeg en 30 / 45 variant. P knappe 20 minutter ble jeg ordentlig andpusten, svett og god. Og det beste av alt; det fltes s fantastisk godt etterp! 
Dagens intervaller p romaskin s slik ut:
- 3 minutter oppvarming
Moderat motstand og moderat tempo
- Intervaller * 10
30 sekunder maks intensitet p hy motstand, etterfulgt av 45 sekunder lav intensitet. Gjenta totalt 10 ganger.
- 3 minutter nedtrapping
Moderat motstand og moderat tempo

Nr du ror er det viktig bruke underkroppen. Det er her bevegelsen starter. Mange gjr den feilen at de lar armene og ryggen gjre all arbeidet, og da blir det fort veldig tungt. Ved la bevegelsen starte i bena, vil du f brukt hele kroppen og pulsen vil raskt stige. Pass ogs p at du stabiliserer core muskulaturen under hele kten, og f brystkassen opp, slik at ryggen holdes rett. 
Prv romaskin p intervallene dine neste gang :grin: Lykke til!


Kristine ♥

Janne

17.02.2017 kl. 16:54
Intervaller p ro tror jeg er tft!! M teste det da :-D

Kristine

18.02.2017 kl. 10:35
Janne:
Du blir s sliten i hele kroppen! Deilig :)

Anette

17.02.2017 kl. 17:09
Hvor er antrekket dra Kristine? :-)

Kristine

18.02.2017 kl. 10:35
Anette:
Buksen er fra RunAndRelax, toppen fra HM :)

17.02.2017 kl. 18:49
Vilken motstand har du?

Kristine

18.02.2017 kl. 10:35
Anonym:
Jeg brukte 9 :)

Martemor

17.02.2017 kl. 22:08
Romaskinen er et undervurdert verkty, fantastisk effektivt og sknsomt for leddene! 👏 eneste ulempen er at jeg fr s SINNSSYKT vondt i rumpa etter kun f minutter og dermed sliter med f til skikkelige kter. Er litt for tynn for tiden.. Men selv med mer polstring p kroppen var dette med rumpa et problem!

Kristine

18.02.2017 kl. 10:36
Martemor:
Da er rumpen min en god dose mer polstret enn din, for det problemet har ikke jeg ;) Kanskje du kunne prvd ha en slik skummatte p setet? :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits