www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MIN FAVORITT MAGEØVELSE FOR TIDEN

  • 05.04.2017, 07:57


God morgen skjønninger!
Mageøvelser er en av de tingene som er mest etterspurt her på bloggen. Jeg trener ikke mage ofte, da jeg mener det er unødvendig. Baseøvelser som knebøy, markløft og stående stangroing kobler på mye coremuskulatur og ved å gjøre disse får du derfor mye "gratis" magetrening. Når det gjeler de mageøvelsene jeg gjør, så fortrekker jeg å variere. Jeg prøver hele tiden noe nytt og finner nye øvelser som jeg liker. Dette er min favoritt mageøvelse for tiden. Den tar ordentlig godt både i de rette- og de skrå magemusklene. Jeg blir alltid støl dagen etterpå. Det er så deilig! 

SONY DSC
SONY DSC

Min favoritt mageøvelse for tiden

Jeg aner ikke hva denne øvelsen heter, eller om den i det hele tatt har noe navn. Du kan gjøre øvelsen på en BOSU-ball, slik jeg gjør på bildet, eller du kan gjøre den på gulet. Jeg personlig foretrekker å gjøre den på BOSU. Ettersom BOSU-ballen er ustabil må du også fokusere på å holde balansen og dermed får du koblet på enda mer coremuskulatur, enn om du gjør øvelsen på gulvet. 

Legg deg på BOSU-ballen med en fot i gulvet og det andre benet strukket rett ut. Strekk ut motsatt arm enn det utstrakte benet ,og ha den andre armen langs kroppen. Dette er startposisjonen slik du ser på det første bildet. Stram coremuskulaturen. Før det utstrakte benet og den utstrakte armen mot hverandre ved å bøye i hoftene. La hånden berøre leggen og senk kroppen rolig tilbake igjen. Gjenta 15 -20 ganger før du bytter side. 
Gjør 2 -3 sett og jeg er sikker på at du vil kjenne det imorgen!

SONY DSC
Er ikke antrekket mitt kult forresten? Det er fra SportLuxe. Jeg digger Lucas Hugh toppen med glitter og Nimble tightsen med vinge-detaljer. Det er noe med nye treningsklær som gjør det ekstra motiverende å komme seg på trening. Når jeg føler meg fresh og fin, har jeg også de beste treningsøktene :grin: Som alltid er også Noccoen med og Miiego øreproppene på. 


Om du skal trene i dag; ha en god en. Om ikke; ha en herlig onsdag! 

Kristinne ♥

Silje

05.04.2017 kl. 08:12
Den toppen var sykt fin da! Litt glitter må jentene ha :-P

Kristine

05.04.2017 kl. 18:25
Silje:
Må glitre litt på trening også :)

Mia

05.04.2017 kl. 08:54
Hei, jeg drikker en del energidrikker i løpet av en uke, maks en om dagen, og prøver å holde meg unna i helgene (Nocco er best, nam! ❤️).

Men får alltid en del kommentarer på dette, at det ikke er bra med all den koffeinen osv osv. Hva tenker du om dette? Jeg har prøvd å Google meg frem til om dette kan være noe skadelig, men finner ingen god info om dette. Bare skrekkhistoriene om de som blir innlagt etter p ha drukket typ 10 drikker på kort tid 😉

Kristine

07.04.2017 kl. 15:10
Mia:
Ser jeg har helt glemt å svare deg.
Hva som er din koffeingrense er vanskelig å si, vi er alle forskjellige. Jeg kan drikke tre Nocco etter hverandre, uten å få hjertebank eller lignende. Andre får det kanskje etter en. Koffein har bevist god effekt på treningen i moderate mengder. Men nøyaktig hva som er moderate mengder varierer fra person til person. Så her må du nesten kjenne etter hva kroppen din tåler. Om du føler at du får hjertebank, da har du trådd over den moderate mengden :)

Statera Marit Ebeltoft

05.04.2017 kl. 09:05
Troooor det er en diagonal get ups, iallefall det jeg kaller de, er ikke lett å holde orden på navnene til alle treningsøvelsene :D

Men den er kjempegod!

Og så kjekt å gjøre den på BOSU ballen :D Ha en super dag fine deg <3

Kristine

05.04.2017 kl. 18:24
Statera Marit Ebeltoft:
Å, du har full kontroll på navn :) Flink!

Olaug

05.04.2017 kl. 11:12
Jeg trener mage hver dag så skal teste denne i dag :-)

Kristine

05.04.2017 kl. 18:22
Olaug:
Ja, test den :)

Sophie Marie

05.04.2017 kl. 17:14
Så fint og jentete antrekk <3 Og du er fin da :-*

Kristine

05.04.2017 kl. 18:25
Sophie Marie:
Å, snilt sagt av deg :)

Karin

05.04.2017 kl. 17:20
Kul øvelse. Ang navn. Blir det ikke litt som sykling på ball?

Kristine

05.04.2017 kl. 18:21
Karin:
Hmm, ja, det blir kanskje som en type sykkel på BOSU :)

Heidi Vembe

05.04.2017 kl. 18:59
Hvor er treningstoppen din fra? den var sykt fin!!

Statera Marit Ebeltoft

05.04.2017 kl. 20:31
Prøver å huske ja, men er ikke så lenge siden jeg skrev dette innlegget så er nok derfor ;)

http://statera.blogg.no/1489219541_topp_5_beste_treningsvelser.html

Kristine

06.04.2017 kl. 17:59
Statera Marit Ebeltoft:
Ah, skjønner :)

Sofie

05.04.2017 kl. 21:29
Ti Heidi over. Hun har linket ti toppen ;-)

Kristine

06.04.2017 kl. 17:58
Sofie:
Takk for hjelpen Sofie :)

Heidi Vembe

05.04.2017 kl. 22:26
Haha uups! takk ;)

Kristine

06.04.2017 kl. 17:58
Heidi Vembe:
Ser du har fått en godt svar av Sofie :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits