MIN FAVORITT MAGEØVELSE FOR TIDEN

God morgen skjønninger!
Mageøvelser er en av de tingene som er mest etterspurt her på bloggen. Jeg trener ikke mage ofte, da jeg mener det er unødvendig. Baseøvelser som knebøy, markløft og stående stangroing kobler på mye coremuskulatur og ved å gjøre disse får du derfor mye “gratis” magetrening. Når det gjeler de mageøvelsene jeg gjør, så fortrekker jeg å variere. Jeg prøver hele tiden noe nytt og finner nye øvelser som jeg liker. Dette er min favoritt mageøvelse for tiden. Den tar ordentlig godt både i de rette- og de skrå magemusklene. Jeg blir alltid støl dagen etterpå. Det er så deilig! 

SONY DSC
SONY DSC

Min favoritt mageøvelse for tiden

Jeg aner ikke hva denne øvelsen heter, eller om den i det hele tatt har noe navn. Du kan gjøre øvelsen på en BOSU-ball, slik jeg gjør på bildet, eller du kan gjøre den på gulet. Jeg personlig foretrekker å gjøre den på BOSU. Ettersom BOSU-ballen er ustabil må du også fokusere på å holde balansen og dermed får du koblet på enda mer coremuskulatur, enn om du gjør øvelsen på gulvet. 

Legg deg på BOSU-ballen med en fot i gulvet og det andre benet strukket rett ut. Strekk ut motsatt arm enn det utstrakte benet ,og ha den andre armen langs kroppen. Dette er startposisjonen slik du ser på det første bildet. Stram coremuskulaturen. Før det utstrakte benet og den utstrakte armen mot hverandre ved å bøye i hoftene. La hånden berøre leggen og senk kroppen rolig tilbake igjen. Gjenta 15 -20 ganger før du bytter side. 
Gjør 2 -3 sett og jeg er sikker på at du vil kjenne det imorgen!

SONY DSC
Er ikke antrekket mitt kult forresten? Det er fra SportLuxe. Jeg digger Lucas Hugh toppen med glitter og Nimble tightsen med vinge-detaljer. Det er noe med nye treningsklær som gjør det ekstra motiverende å komme seg på trening. Når jeg føler meg fresh og fin, har jeg også de beste treningsøktene :grin: Som alltid er også Noccoen med og Miiego øreproppene på. 

Om du skal trene i dag; ha en god en. Om ikke; ha en herlig onsdag! 

Kristinne ♥

19 kommentarer
    1. Mia:
      Ser jeg har helt glemt å svare deg.
      Hva som er din koffeingrense er vanskelig å si, vi er alle forskjellige. Jeg kan drikke tre Nocco etter hverandre, uten å få hjertebank eller lignende. Andre får det kanskje etter en. Koffein har bevist god effekt på treningen i moderate mengder. Men nøyaktig hva som er moderate mengder varierer fra person til person. Så her må du nesten kjenne etter hva kroppen din tåler. Om du føler at du får hjertebank, da har du trådd over den moderate mengden 🙂

    2. Troooor det er en diagonal get ups, iallefall det jeg kaller de, er ikke lett å holde orden på navnene til alle treningsøvelsene 😀
      Men den er kjempegod!
      Og så kjekt å gjøre den på BOSU ballen 😀 Ha en super dag fine deg <3

    3. Hei, jeg drikker en del energidrikker i løpet av en uke, maks en om dagen, og prøver å holde meg unna i helgene (Nocco er best, nam! ❤️).
      Men får alltid en del kommentarer på dette, at det ikke er bra med all den koffeinen osv osv. Hva tenker du om dette? Jeg har prøvd å Google meg frem til om dette kan være noe skadelig, men finner ingen god info om dette. Bare skrekkhistoriene om de som blir innlagt etter p ha drukket typ 10 drikker på kort tid 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg