TYNNE PROTEINPANNEKAKER

I dag ble det tynne proteinpannekaker til lunsj. Jeg går aldri lei proteinpannekaker. Det er jo så godt! 

SONY DSC
Proteinpannekaker er veldig enkelt å lage. I denne oppskriften for eksempel, er det bare å røre sammen ingrediensene ,og du kan fint lage pannekakene uten helsekost ingredienser om du ønsker det. Det som tar tid med pannekaker, er stekingen. Jeg er en utålmodig sjel og ender alltid opp med å spise opp nesten alle pannekakene mens jeg steker. Det er jo så kjedelig å vente! Uansett, håper pannekakene faller i smak hos deg også :grin: 

SONY DSC

Tynne proteinpannekaker 

2 egg
1 dl melk, eventuelt vann
2 ss mel, jeg brukte 1 ss speltmel og 1 ss mandelmel
1 ss vaniljeprotein, kan byttes ut med mer mel
2 ss kesam, eventuelt gresk yoghurt eller lignende
1 ss sukringold
Valgfritt: bittelitt salt, kanel og kardemomme

Bland sammen alle ingrediensene. 
La røren svelle i 5 -10 minutter. 
Stek så pannekaker i en panne på middels varme. Jeg steker i litt kokosolje.
Server med en gang. 

SONY DSC
Jeg har servert mine proteinpannekaker med Barebells vaniljeproteinpudding, kesam, sukrinmelis, jordbærsyltetøy, bringebær og blåbær. Snart blir det norske jordbær på pannekakene. Det gleder jeg meg til!
Ha en finfin kveld.

Kristine ♥

7 kommentarer

Siste innlegg