www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TRAPPE INTERVALLER

  • 30.08.2017, 17:59


Trappeintervaller er effektivt og moro. Det beste av alt; du kan gjre det hvor som helst og nr som helst, s lenge du finner deg en trapp. Trappeintervaller er supereffektivt, nettopp fordi du bruker store muskelgrupper og du har hy intensitet. En slik treningskt er bra for hjerte og forbrenningen, samtidig som rumpe og lr blir strammet opp. Og flelsen etterp er helt fantastisk! 

SONY DSC
Trappeintervaller er enkelt fortalt intervaller, alts trening med vekselvis arbeids- og hvileperioder, som gjres i en trapp. Hvor lenge arbeids- og hvileperiodene er, kan variere etter hvor lang trappen er og ditt personlige utgangspunkt. Du kan gjre trappeintervallene s enkle som at du lper eller gr s raskt du klarer opp en trapp, for s g rolig ned igjen og gjenta. Husk ogs at du m varme opp fr du begynner intervallene.

SONY DSC
Min variant av trappeintervall s slik ut:
- Oppvarming i 10 minutter
Her jogget jeg lett og tok et par rolige lperunder opp trappen p slutten av oppvarmingen. 
- 10 -15 minutter trappeintervaller
Jeg lp opp to og to trappetrinn av gangen. Her m du stramme kjernen og lfte knrne godt opp for hvert trinn. Ved lpe to trappetrinn om gangen fr du aktivert rumpemuskulaturen i strre grad.
Spurt opp trappen ved lpe opp to og to trappetrinn s raskt du klarer i 30 sekunder. Snu s g ned igjen. P vei ned bruker du s lang tid det tar f tilbake pusten og komme ned til start. For meg tok det mellom 45 og 60 sekunder. Spurt s opp trappen igjen. Gjenta 6 -10 ganger. 
- 5 minutter nedtrapping
Her jogget jeg rolig og fikk ned pulsen helt. 

SONY DSC
Jeg kan love deg at du kjenner det i lr, rumpe og legger etterp og at endorfinene bruser. Det fles s godt!
Lykke til og god trening :grin: 


Kristine ♥

Janne

30.08.2017 kl. 20:55
Ogs det smilet da :-D

Kristine

31.08.2017 kl. 17:20
Janne:
:D

31.08.2017 kl. 12:26
Kan jeg gjre de her inne p en tredemlle med stigning?

Kristine

31.08.2017 kl. 17:20
Anonym:
Det kan du, men da blir det mer bakkeintervaller enn trappeintervaller :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits