STORFAVORITTEN LOMPETOAST

 Er det flere enn meg som bare elsker lompetoast? Det er virkelig storfavoritten hos meg. Jeg spiser det ofte fire -fem ganger i uken. Lompetoast er kjempe enkelt å lage. Alt du trenger er lomper og ost! Jeg liker også å ha på ketchup og en form for kjøttpålegg, gjerne salami eller kokt skinke. Deretter er det bare å steke lompene. Vips har du et sunt og kjempe godt måltid på under fem minutter!


Dagens lunsj ble nettopp lompetoast. En med salami og en med kokt skinke, sammen med stekte egg, tomat og avokadobiter ble det en skikkelig power lunsj. Også så godt da! 

Storfavoritten lompetoast

Lomper
Ost, jeg foretrekker Jarlsbergost
Ketchup
Kokt skinke, salami eller lignende

Legg kokt skinke / salami på den ene siden av lompene. Legg så over ketchup og ost i skiver. Brett lompene sammen. 
Stek lompene. Jeg synes det er best å lage lompetoast i en stekepanne. Da steker jeg lompene på middels varme i 3 -4 minutter på hver side. Du kan også steke lompene i et toastjern, vaffeljern eller i stekeovnen. Stek lompene lenge nok til at osten smelter. 


Det er så godt når lompene får en sprø utside, mens det er varm og myk ost inni! Lompetoast passer også utmerket i matboksen. La da lompetoastene avkjøle seg før du pakker dem inn i aluminiumsfolie. Da holder de seg best.
Håper det smaker :razz: Ha en herlig onsdag videre!

Kristine  ♥

14 kommentarer
    1. Anonym:
      Hvis du har glutenallergi er det mange som kan spise lomper, har du cøliaki må du kjøpe lomper som et merket uten gluten 🙂

    2. Lille_My:
      Ja, det har jeg gjort et par ganger. Men jeg synes faktisk det blir best uten smørost. Tunfisk har jeg ikke testet da. Det skal jeg gjøre. Takk for tipset 🙂

    3. Det er så godt! Syntes det blir ekstra godt og saft og dersom jeg bruker smøreost i tillegg til kjøttpålegg og skiver ost! Gjerne en med litt krydder i eller Kavlis kyllingost. Vet ikke om du har forsøkt men kombinasjonen av tunfisk og ost er også magisk i toast. Litt som “tuna melt”.. Det må du teste=)

    4. Har sett lompetoast på bloggen din før og spiser det nesten hver dag nå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg