hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

ROINTERVALLER

  • 10.12.2017, 10:07


For tiden gjr jeg minimalt med kondisjonstrening. Fokuset mitt ligger p bli sterkere og da er styrketrening hovedfokus med lite kondisjonstrening, for mest mulig muskelbyggende effekt. Jeg er egentlig en person som er glad i ta meg en lpetur med jevne mellomrom, men nr jeg lper gr det utover styrken min i blant annet kneby. Derfor prver jeg legge lpingen p hyllen en liten stund. For f opp pulsen min ordentlig, kjrte jeg en runde rointervaller denne uken. Det er s mye tyngre enn man skulle tro. Ogs s moro!


Rointervaller mine denne uken:
- 5 minutters oppvarming
   Moderat motstand og moderat tempo hvor tempoet kes gradvis. 
- Interaller a 45 sekunder * 8
   45 sekunder maks intensitet p hy motstand, etterfulgt av 45 sekunder lav intensitet. Gjentas 8 ganger. 
- Intervaller a 20 sekunder * 6
   20 sekunder maks intensitet p hy motstand, etterfulgt av 30 sekunder lav intensitet. Gjentas 6 ganger. 
- 3 - 5minutter nedtrapping
   Ro ned tempoet og motstanden. 

Husk at bevegelsen starter i underkroppen nr du bruker romaskinen. Mange gjr den feilen at de lar armene og ryggen gjre all arbeidet, og da blir det fort veldig tungt. Ved la bevegelsen starte i bena, vil du f brukt hele kroppen og pulsen vil raskt stige. Pass ogs p at du stabiliserer core muskulaturen under hele kten, og fr brystkassen opp, slik at ryggen holdes rett. 

Dette er en knall kt som er over p knappe halvtimen! Likevel fr du virkelig svettet, pustet og pest. Ogs er det s moro! Om du har tenkt til ta deg en treningskt i dag, test rointervaller!
Trening eller ikke, hper jeg du fr en en deilig adventssndag :grin:


Kristine ♥

Sofia

10.12.2017 kl. 10:23
De skal jeg teste etterp :-)

Kristine

11.12.2017 kl. 16:38
Sofia:
Hper du fikk en god kt :)

Marianne

10.12.2017 kl. 13:35
Takk for kt tips :-)

Kristine

11.12.2017 kl. 16:38
Marianne:
Hper du liker den :)

Karoline

10.12.2017 kl. 17:30
Hvilken motstand har du?

Kristine

11.12.2017 kl. 16:38
Karoline:
Jeg brukte 9 av 10 :)

Johanna

11.12.2017 kl. 11:33
Hvor er toppen din fra ? Fiiiin!!

Kristine

11.12.2017 kl. 16:38
Johanna:
Den er fra HM :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no