hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DROPPSETT

  • 21.02.2018, 20:55


For variere trening, synes jeg det er fint bruke droppsett med jevne mellomrom. Droppsett er en treningsmte for f ut noen flere repetisjoner og utmatte muskelaturen. Nr du ikke klarer flere repetisjoner p den vekten du har p, tar du raskt av noe belastning og gjr s et sett til. Deretter tar du igjen av noe belastning og tar et nytt sett. For hver gang du reduserer belastningen, har du et 'dropp'. Du kan ha alt fra 1 til 5 droppsett. Droppsett er alts en effektiv treningsmetode, og det gjr ogs at du sparer tid sett opp mot vanlig styrektrening.




I dag kjrte jeg droppsett p kneby. Slik s det ut:

 60 kilo - 8 repetisjoner
Dette var nok s tungt. Med en gang jeg hadde tatt 8 repetisjoner, tok jeg av 5 kg og lftet videre  med en gang. Jeg tok da s mange repetisjoner jeg klarte.

 55 kilo - 7 repetisjoner 
Deretter tok jeg et nytt 'dropp', tok av noe av belastningen og gjorde en nytt sett. 

 50 kilo - 11 repetisjoner
Jeg gjorde et nytt dropp og tok av ytterligere 5 kilo og tok med en gang et nytt sett.

 45 kilo - 10 repetisjoner

Flere studier har konkludert med at droppsett er en fin mte f god effekt av styrketreningen. Du fr utmattet muskulaturen mye, noe som ogs kan fre til kt styrke og strre muskelvekst. 
Neste gang du er p trening, test dropp sett p en velse og kjenn muskulaturen dirre etterp :grin:


Kristine ♥
                                                                                                                            Kilde: https://www.minervamedica.it/en/journals/sports-med-physical-
                                                                                                                                      fitness/article.php?cod=R40Y9999N00A17042604

frkfrontend

21.02.2018 kl. 21:04
Dropset er veldig smart! Har det noen ganger nr jeg tar benkpress med manualer, siden jeg gjr det s skjelden. Man blir jo s fryktelig sliten!

Kristine

22.02.2018 kl. 16:19
frkfrontend:
Ja, en blir ekstra sliten da. Men det er jo deilig ogs :)

Maiken Johnsen

21.02.2018 kl. 21:14
takk for tipset! :) det skal jeg ta med meg nr jeg gr over til treningsstudio!

Kristine

22.02.2018 kl. 16:18
Maiken:
Ja, gjr det Maiken :)

Signe

21.02.2018 kl. 21:37
Gjr det aldri selv men skal gjre det imorgen :-)

Kristine

22.02.2018 kl. 16:18
Signe:
Hper du fr en god kt :)

Marita

22.02.2018 kl. 11:02
Takk for inspo :-)

Kristine

22.02.2018 kl. 16:10
Marita:
:)

22.02.2018 kl. 14:07
Bruker du ikke lftesko lenger?

Kristine

22.02.2018 kl. 16:09
Anonym:
Jo, men det hender jeg glemmer de hjemme!

Malin

24.02.2018 kl. 08:38
Du er min favoritt treningsblogger! St p og inspirer videre, du inspirerer hvertfall meg! Hver gang jeg har litt lite motivasjon til trening s tar jeg meg en kaffe og leser bloggen din, da er jeg fit for fight igjen!

Hilsen en som setter veldig pris p deg!<3

Kristine

24.02.2018 kl. 09:59
Malin:
Det var en helt fantastisk koselig kommentar Maling. Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til legge igjen noen ord. Det setter jeg veldig pris p :)
Hper du fr en super helg <3
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no