hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

AVSLUTT TRENINGSKTEN MED KOMPLEKSER / EN FINISHER

  • 21.03.2018, 15:48


Komplekser innenfor treningsammenheng, vil si en serie av spesifikke treningsvelser som utfres rett etter hverandre uten pause som en kontinuerlig treningssirkel. Dette er en effektiv treningsform hvor du kombinerer bde styrke og utholdenhet. Noen kaller ogs komplekser for en finisher, ettersom det er en super mte avslutte treningskten sin p om man vil f opp pulsen.

Da jeg hadde drlig tid p trening i dag, ble det en kort kt med chins, dips og facepulls. Deretter avsluttet jeg treningskten med komplekser, eller en skalt finisher. Jeg gjorde kompleksene med to manualer, men du kan ogs gjre dem med egen kroppsvekt eller en vektstang. 

Slik s dagens komplekser / finisher ut


Det siste minuttet av kompleksene, fikk frem lfteansiktet! 


⋄ velse 1 - Clean and press
Plasser den ene manualen mellom fttene dine. By deg ned som i en kneby og ta tak i manualen med den ene hnden. Dette er bunnposisjonen.  Skyt fra med lrene og eksploder oppover slik at du frer manualen opp til brystet, og s presser du den mot taket som i en skulderpress. Da er du i topposisjon. Senk vekten kontrollert ned igjen til bunnposisjon. Gjenta med den andre hnden. Nr du har gjort clean and press p bde venstre og hyre, har du gjort 1 repetisjon. 
 velse 2 - Stende roing
St med skulderbreddes avstand mellom fttene og hold en manual i hver hnd. Senk overkroppen fremover slik at du omtrent str i en nitti graders vinkel. Lft manualene kontrollert mot brystet ved at du frer albuene oppover og bakover mot overkroppen. Fr s armene tilbake igjen. 
 velse 3- Glute bridge
Ligg p ryggen med fttene i gulvet og byde knr. Ha en manual p hoften. Stram musklene i rumpen og lft hoften opp slik at kroppen danner en rett linje fra knr til skuldre. Hold et lite sekund fr du senker hoftene ned igjen. 
⋄ velse 4 - Swings 
St med bena i hoftebreddes avstand med en liten knekk i knrne. Hold en manual mellom begge hendene. Stram godt i magen og skyt hoften eksplosivt frem samtidig som du kniper sammen rumpen, slik at manualen sttes opp og frem. Fr s manualen tilbake igjen. 


Slik gjr du det
Utfr 10 repetisjoner med clean and press, alts 10 repetisjoner p hyre side og 10 repetisjoner p venstre side, fr du gr rett over til stende roing og gjr 10 repetisjoner, deretter gr du rett til glute bridge og gjr 10 repetisjoner av denne velsen, og s gr rett over til swings og gjr 10 repetisjoner. Deretter starter du rett p clean and press igjen, uten noen form for pause. Gjr dette sammenhengende i 4 minutter fr du tar 1 minutts pause og deretter gjennomfrer ytterligere 4 minutter. Du skal gjennomfre s mange runder som mulig innenfor de 4 minuttene. Jeg kan love deg at svetten renner etterhvert! 

Trenger du f opp pulsen, forsk avslutt din neste treningskt med komplekser :grin: God trening! 


Kristine ♥

Maiken Elise

21.03.2018 kl. 15:55
Det hrtes skikkelig tungt ut, haha! Trengte litt ny motivasjon til treningen, s skal uten tvil prve dette nestegang :-)

Kristine

22.03.2018 kl. 15:43
Maiken Elise:
Hper du liker kompleksene :)

Hanna

21.03.2018 kl. 16:45
Aldri gjort noe snt fr s denne skal jeg teste :-)

Kristine

22.03.2018 kl. 15:43
Hanna:
Ja, gjr det :)

Miriam

21.03.2018 kl. 21:39
Digger at du legger ut bilder hvor du ser helt jvelig ut. Tommel opp for deg :-D

Kristine

22.03.2018 kl. 15:43
Miriam:
Haha... Vet ikke om det er et kompliment eller ikke. Takk, tror jeg :)

Anna

22.03.2018 kl. 10:55
Hei, Kristine!

Takk for at jeg alltid kan stikke innom bloggen din nr jeg trenger pfyll av motivasjon til bde trening og kosthold, du er super! Jeg skal lpe halvmaraton frstkommende september, og lurte p om du har noen tips til meg i forhold til forberedelse og opptrening til dette? nsker deg en kjempefin dag! :)

Kristine

22.03.2018 kl. 15:42
Anna:
Hei du og takk for hyggelige ord. N er det snn at jeg har null peiling p kondisjonstrening og lping, s her er ikke jeg den riktige sprre dessverre. Lykke til :)

Signe

22.03.2018 kl. 11:37
Moro med treningsprogram :-):-)

Kristine

22.03.2018 kl. 15:41
Signe:
Hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no