hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MARKLF - KROPPSVEKT x 100

  • 22.08.2018, 15:39


I dag gjorde jeg noe utrolig gy p trening. Jeg trente marklft med egen kroppsvekt x 100 repetisjoner. Frst tenkte jeg at det ville bli lett som en plett, men s feil kan man ta! Halvveis i kten begynte jeg virkelig kjenne det i lr og rumpe. N fler jeg meg mrbanket i bde underkroppen og overkroppen. Marklft er den perfekte velsen som trener omtrent hele kroppen. Her trener du de store muskelgruppene forside lr, bakside lr, rumpemuskulaturen, den brede ryggmuskulaturen og ryggstrekkeren. I tillegg aktiveres andre muskler i skuldrene og armene. Har du lyst til teste en annerledes styrkekt, prv denne!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Marklft med egen kroppsvekt x 100 vil si at du skal lfte din egen kroppsvekt 100 ganger. Veier du 70 kilo, skal du alts ha en marklftstang med 70 kg totalt og lfte denne 100 ganger. Jeg valgte gjre dette i 10 sett, slik at jeg totalt trente 10 repetisjoner x 10 sett med marklft p min egen kroppsvekt. Du kan naturligvis legge det opp annerledes. Synes du din egen kroppsvekt er tungt i marklft, kan du for eksempel trene 5 repetisjoner x 20 sett. Det er akkurat det samme hvordan du gjr det, s lenge du gjr 100 repetisjoner. 
Lykke til og god trening :grin:


Kristine ♥

Caroline

22.08.2018 kl. 16:16
Hres beldig tungt ut skulle lfte meg sewlv hundre ganger :-P Haha.

Kristine

23.08.2018 kl. 20:33
Caroline:
Hihi.... Ja, det var relativt tungt p slutten skal jeg si deg :)

Josefine

22.08.2018 kl. 20:52
Kanskje jeg skal prve den. Tar du vanlig eller sumo?

Kristine

23.08.2018 kl. 20:32
Josefine:
Jeg tar vanlig :)

23.08.2018 kl. 07:09
Hvor er toppen din fra?

Kristine

23.08.2018 kl. 20:32
Anonym:
Run and Relax :)

Erica

23.08.2018 kl. 14:22
Imponerende 💪 Prvde marklft for frste gang i gr. 30 kg totalt inkl. stang var nok for meg. Var litt for bekymret for ryggen ogs 😌

Kristine

23.08.2018 kl. 20:32
Erica:
Det er viktig tenke p teknikk. Er det frste gang du gjr det, lnner det seg starte med lave vekter og fokusere p gjre det riktig :)

Pernille

23.08.2018 kl. 14:46
Hvile reklokker bruker du her. YDe sa veldig gode ut :-)

Kristine

23.08.2018 kl. 20:32
Pernille:
Miiego M1. De er veldig gode :)

Sarah

23.08.2018 kl. 17:53
Du starter for lavt med rumpa.

Kristine

23.08.2018 kl. 20:31
Sarah:
N er dette et bilde og som du ser har jeg ikke lftet stangen enda eller spent opp ryggen ;)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no